فرماندارمیبد در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان، گفت: کمپین مبازره با مواد مخدر و کاهش اعتیاد با همکاری مردم، نیروهای انتظامی و سپاه باید تداوم داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان به ریاست "حسین فلاح " فرماندار و با حضور " فرزین خادمی" معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، " محبوبه وفاییان" دبیر کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد در سالن اندیشه فرمانداری برگزار شد.

فرماندارمیبد در این جلسه با اشاره به اجرای احکام جایگزین توسط دادستانی که روشی مناسب برای مقابله با اعتیاد است، گفت: کمپین مبازره با مواد مخدر و کاهش اعتیاد با همکاری مردم، نیروهای انتظامی و سپاه باید تداوم داشته باشد.

حسین فلاح در ادامه با تأکید بر ارائه آموزش‌های چهره به چهره در حوزه پیشگیری از اعتیاد در جامعه را مؤثر دانست.

فلاح تصریح کرد: با توجه به پاتوق‌های تشکیل‌شده، لازم است سیاست کاهش پاتوق‌ها در پیش‌گرفته شود تا در درازمدت شاهد افزایش آن‌ها نباشیم.

 

برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد در ایام‌الله دهه فجر در میبد

دبیر کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد نیز در این جلسه، گفت: یک طرح آموزشی پیرو سفر وزیر کشور در مردادماه سال جاری مبتنی بر برگزاری 50 کارگاه آموزشی در محیط‌های تولیدی و صنعتی سراسر استان مصوب شد و از این تعداد کارگاه برگزاری 10 کارگاه در میبد پیش‌بینی‌شده است.

"محبوبه وفاییان" با اشاره به اینکه تابه‌حال سه کارگاه در ارتباط با این طرح در میبد برگزارشده است، افزود: ان‌شاءالله این کارگاه باقوت و جدیت بیشتری برگزار شود، همین‌طور ادارات و نهادهای شهرستان در برگزاری همایشی که در ایام دهه فجر برای ارائه آموزش‌های مرتبط با بانوان شاغل در کارگاه‌های صنعتی و همسران کارگران شاغل در کارگاه‌های تولیدی و صنعتی پیش‌بینی‌شده همکاری نمایند.

وفاییان در ادامه با تشکر از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میبد در برگزاری کارگاه‌های آموزشی اظهار امیدواری کرد که ارائه این آموزش‌ها در کاهش آسیب اعتیاد و کمک به افزایش سطح آگاهی افراد شاغل به‌ویژه بانوان مؤثر باشد.

وی همچنین به برگزاری پیاده‌روی خانوادگی در هر شهرستان در اولین هفته ماه اسفند اشاره کرد که بر اساس جمعیت هر شهرستان با پیگیری اداره ورزش و جوانان تأمین اعتبار می‌شود.

دبیر کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد همچنین شعار نمادین ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال جاری را "یاری گر هم باشیم " عنوان کرد و خواستار شد برنامه‌هایی اجرایی در دهه فجر باهدف پیشگیری از اعتیاد با این شعار اجرا شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا