سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خاتم گفت: برگزاری مراسم‌ها، آیین‌ها، جشنوارهای فرهنگی و تبلیغ سنت‌های بومی از روش‌های جذب گردشگر در شهرستان خاتم به شمار می آید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ "عباس قدیریان" درباره پتاسیل ها و ظرفیت های شهرستان در زمینه گردشگری اظهار داشت: شهرستان خاتم نقطه اتصال سه استان (اصفهان-شیراز- یزد) است و چون در مسیر گردشگری میمند و پاسارگاد قرارگرفته است می‌تواند موقعیتی عالی را برای جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم کند.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خاتم وجود قلعه های تاریخی و همچنین امکانات طبیعی نظیر رودخانه‌ها، جنگل‌ها، خانه باغ ها و مناظر بکر را از مهمترین پتاسیل های منطقه عنوان کرد و افزود: برگزاری مراسم‌ها، آیین‌ها و جشنوارهای فرهنگی و تبلیغ سنت‌ های بومی از روش‌های جذب گردشگر در شهرستان خاتم به شمار می آید.

قدیریان وجود قومیت عشایر را در خاتم یکی دیگر از ظرفیت های جذب گردشگر در شهرستان عنوان و خاطر نشان کرد: آداب و رسوم زندگی عشایری یکی از ظرفیت های بالقوه صنعت گردشگری در خاتم است که پیشرفت و توسعه در این صنعت کمک شایانی در شناسایی بهتر از شهرستان در استان و کشور خواهد داشت.

او در ادامه صنایع‌دستی (گلیم و جاجیم) و سوغات خاتم را از دیگر ظرفیت ‌های مهم جذب گردشگر در شهرستان عنوان کرد.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خاتم در پایان از ویژه برنامه این اداره در ایام نوروز خبر داد و اظهار داشت: تهیه نقشه مسیر گردشگری، برنامه ریزی مراسم ویژه روز شهرستان، ارائه بازی های بومی محلی، ایجاد غرفه های صنایع دستی ومحصولات محلی، فعال بودن موزه مردم شناسی، برگزاری تور های داخلی وخارجی توسط آژانس گردشگری، ساماندهی آثار تاریخی برای بازدید مسافران نوروز، تدابیر اسکان مسافران وتهیه کتابچه راهنمای گردشگر شهرستان از مهمترین برنامه های میراث در ایام نوروز است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا