سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد گفت: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه بیش از 70 هزار نفر گردشگر خارجی و بالغ بر 180 هزار نفرگردشگر داخلی در مکان‌های اقامتی استان اسکان یافتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ "هما خورشیدی" ضمن اعلام این خبر در خصوص وضعیت مکان‌های اقامتی در یزد نیز گفت: انواع واحدهای اقامتی با سبک ‌های سنتی و مدرن در یزد وجود دارد که شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، اقامتگاه‌های سنتی، اقامتگاه‌های بوم گردی و خانه مسافر هستند که جز تاسیسات گردشگری استان محسوب می‌شوند و هر کدام طرفدارهای خاص خود را در بین گردشگران خارجی و داخلی دارند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در ادامه افزود: در فصل پاییز امسال با توجه به برگزاری رویدادهای متنوع گردشگری و همچنین وضعیت خوب آب و هوای یزد، موفقیت هایی در جذب گردگران داخلی حاصل شد و ضریب اشغال اقامتگاه ‌های استان نیز نسبت به ماه‌ های قبل افزایش محسوس داشت.

خورشیدی در خصوص آمار گردشگران در استان براساس اسکان در اقامتگاه‌ ها نیز گفت: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه بیش از 70 هزار نفر گردشگر خارجی و بالغ بر 180 هزار نفر گردشگر داخلی در مکان ‌های اقامتگاهی استان اسکان یافتند که این آمار صرفا مربوط به اسکان در واحدهای اقامتی است و شامل مسافران عبوری از استان و یا گردشگرانی که در دیگر مکان‌ ها در استان اسکان یافتند، نمی باشد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در پایان با بیان اینکه رویکرد فعلی توسعه گردشگری داخلی با محوریت معرفی مناطق کمتر شناخته شده است، تصریح کرد: برگزاری رویدادهای گردشگری نظیر جشن یلدا، جشنواره زردک خرانق، جشنواره غذایی مهریز، جشنواره انار و ... در مناطق کمتر شناخته شده تاثیر بسزایی در جذب گردشگران داخلی داشته که همچنین در معرفی محصولات روستایی و اقتصاد این مناطق نیز بسیار تاثیرگذار است.

شایان ذکر است: در استان یزد در مجموع 72 هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر، 86 اقامتگاه بوم گردی و 18 اقامتگاه سنتی دایر می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا