بهره برداری از ژئوسایت های منطقه پیکوه و کال جنی صورت می گیرد. در جلسه هیأت امنای ژئوپارک طبس با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مصوب شد: ساختمان مرکز جامع اطلاع رسانی گردشگری (ویزیتور سنتر) ژئوپارک طبس در عمارت باغ گلشن طبس تجهیز و به بهره برداری می رسد.

بزرگترین و کامل ترین مرکز اطلاع رسانی گردشگری (ویزیتور سنتر) ژئوپارک طبس تجهیز می شود.

بهره برداری از ژئوسایت های منطقه پیکوه و کال جنی صورت می گیرد.

در جلسه هیأت امنای ژئوپارک طبس با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مصوب شد: ساختمان مرکز جامع اطلاع رسانی گردشگری (ویزیتور سنتر) ژئوپارک طبس در عمارت باغ گلشن طبس تجهیز و به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار یزد فردا فردا در طبس؛ صبح امروز25 دی ماه 97 جلسه هیأت امنای ژئوپارک طبس با حضور سید مهدی طلائی مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، علیرضا خلیلی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه، رمضان کریتی مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده، وصال یحیی شیبانی مدیر ژئوپارک طبس و سید محمدمهدی موسویان کارشناس مسئول ژئوپارک طبس برگزار شد.

طلائی مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان در این جلسه ضمن ابراز رضایت از اقدامات صورت گرفته و سرعت پروژه های ژئوپارک طبس گفت: با توجه به اینکه در سال 96 ژئوپارک طبس در بخش ژئوپارک های ملی شناخته شده است امیدوارم براساس برنامه ریزی انجام شده بزودی شاهد ثبت جهانی ژئوپارک طبس نیز باشیم و قطعاً برای دست یافتن به این مهم همه باید کمک و همراهی کنند از طرفی با جهانی شدن ژئوپارک نه تنها مردم شهرستان و استان بلکه شرکت هایی که همراهی نمودند نیز از مواهب آن بهره مند خواهد شد.

وصال یحیی شیبانی مدیر ژئوپارک طبس ضمن قدردانی از حمایت های معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، مدیر عامل شرکت زغال سنگ پروده و مدیر مجتمع معادن زغال سنگ طبس گفت: هدف اصلی از تجهیز و بهره برداری از مرکز اطلاع رسانی گردشگری (ویزیتور سنتر) ژئوپارک طبس ایجاد مرکزی دو زبانه و هوشمند جهت اطلاع رسانی به گردشگران و بازدیدکننده گان داخلی و خارجی است.

وی این مرکز را یکی از بزرگترین مراکز اطلاع رسانی در سطح استان دانست و ابراز داشت: امید داریم تا بتوانیم با همت همه ی فعالین حوزه گردشگری، الگویی برای سایر شهرستان ها و استان ها باشیم. از این ساختمان می توان برای برگزاری نمایشگاه ها، کلاس های آموزشی، جلسات و دیگر رویدادهای مربوطه استفاده کرد.

مدیر ژئوپارک طبس افزود : در زمینه زیرساخت های لازم جهت بهره برداری از ژئوسایت های منطقه پیکوه و کال جنی اقدامات خوبی توسط بخش خصوصی با همکاری این ژئوپارک صورت گرفته که در آینده ای نزدیک شاهد بهره برداری آن خواهیم بود.

شایان ذکر است ویزیتور سنتر ژئوپارک طبس با حمایت معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان و پشتیبانی مالی شرکت زغال سنگ پروده و مجتمع معادن زغال سنگ طبس در عمارت باغ گلشن تجهیز و به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است چندی پیش نیز موزه میراث زمین طبس نیز توسط ژئوپارک طبس و حمایت های صورت گرفته به عنوان مجموعه ای کامل و ارزشمند از مواد معدنی، کانی ها، فسیل ها و تصاویر ژئوتوریسم شهرستان، تجهیز و به بهره برداری رسیده است که مورد استقبال شهروندان و گردشگرانی که به شهرستان عزیمت می کنند قرار گرفته است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا