فرماندارمیبد در نشست پیشگیری از تصادفات، گفت: فرهنگ‌سازی و آموزش در حوزه ترافیک در سطح مدارس از پیش‌دبستانی تا سطوح دیگر درروند کاهش تصادفات بسیار مؤثر بوده و ارزش هزینه کردن را دارد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، "حسین فلاح" در نشست پیشگیری از تصادفات که با "فرزین خادمی" معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و جمعی از مسئولین در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه دوره دبیرستان همراه با غرور جوانی، احساسی بودن بچه‌ها و عجله و شتاب داشتن آن‌ها در انجام کارهایشان هست، گفت: اگر آموزش از همان دوران پیش‌دبستانی شروع شود، نتیجه بهتری خواهد داشت.

فرماندارمیبد همچنین نقش بارز روحانیون در فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک و کاهش تصادفات با توجه به اثر کلامی و مخاطبین گسترده‌ای که دارند را یادآور شد.

حسین فلاح با اشاره به کاهش 10 درصدی آمار فوتی تصادفات در سال جاری، گفت: کاهش آمار حتی یک فوتی نیز با توجه به اقدامات خوب انجام‌شده به‌طور ویژه و با حساسیت بسیار قابل‌توجه است.

فلاح تصریح کرد: تمام اقدامات انجام‌شده و در حال انجام در این حوزه که برای امنیت مردم دنبال می‌شود، به‌واقع با نگاه خوب شهرداری، شورا و با همکاری، همراهی و هماهنگی نیروی انتظامی انجام می‌شود و قابل‌تقدیر است.

رئیس شورای ترافیک شهرستان همچنین به لزوم متولی داشتن دوربین‌هایی که گذاشته می‌شود جهت نصب و تعمیرات و نیز همکاری با شهرداری در جهت گذاشتن نورافکن و ایجاد روشنایی و داشتن نگاه فنی در ایجاد سرعت‌گیرها به صورتی که شرایط استاندارد در موقع گذاشت آن‌ها رعایت شود اشاره کرد.

 

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا