مراسم تجلیل از دکتر محمد گلشن و مجید درخشانی دو نویسنده نامور شهرستان با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و جمعی از علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر در سالن سینما دیدار تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "محمد محامدی" در این مراسم با تقدیر از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر عزیزانی که در برپایی این مراسم نقش داشته‌اند گفت: نویسنده با توجه به روحیاتی که دارد می‌تواند عواطف و احساسات درونی خود را به شکل کتاب، شعر، رمان و ادبیات درآورد که این امر در جهت بالا بردن آمار سرانه‌ی مطالعه کشور بسیار مهم و باید به آن توجه جدی داشت.
فرماندار شهرستان تفت در ادامه به تقدیر از این دو نویسنده برتر شهرستان پرداخت و خاطرنشان کرد: دکتر محمد گلشن در حدود ۷۰ جلد کتاب تألیف کرده است که علاوه بر کتاب‌های تخصصی زبان انگلیسی چند کتاب در حوزه ادبیات فارسی نیز به رشته تحریر درآورده است و تألیفات مجید درخشانی نیز به حدود ۴۰ عنوان کتاب درزمینهٔ ادبیات داستانی (حوزه کودک و نوجوان) می‌رسد و مجید درخشانی نه‌تنها به‌عنوان نویسنده برتر شهرستان بلکه یکی از نویسندگان برتر کشور در حوزه ادبیات کودک و نوجوان است.
"مجید جوادیان زاده" نیز در این مراسم به تقدیر از این دو نویسنده پرداخت و گفت: مجید درخشانی از نویسندگان برتر کشوری است که توانسته داستان‌های بدیعی خلق نماید و امیدوارم در یک برنامه کشوری این نویسنده بیشتر به مردم شناسانده شود و دکتر گلشن نیز 70 کتاب تخصصی زبان انگلیسی به رشته تحریر درآورده که جای بسی قدردانی دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری این‌گونه برنامه‌های تجلیل در سایر شهرستان‌های استان برای معرفی و تجلیل از نویسندگان خبر داد.
"کمال دهقانی فیروزآبادی" در این مراسم از این دو نویسنده نامور تفتی تقدیر کرد و افزود: در این مراسم از دو بزرگواری تقدیر می‌شود که درزمینهٔ فرهنگ و علم و دانش قدم‌های بسیاری برداشته‌اند.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجید درخشانی در حوزه کودک و نوجوان که حوزه بسیار حساسی است دانش خود را مکتوب کرده و در اختیار کودکان و نوجوانان قرار داده و رشد فکری این عزیزان نقش مهمی داشته است و محمد گلشن نیز توانسته با پژوهشگری در یک‌زبان دیگر آثاری را به رشته تحریر درآورد.
در پایان این مراسم از کتاب جدید مجید درخشانی به نام "یک فرار و هزار فرار" به مناسبت چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران رونمایی شد.
در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاهی از تألیفات این دو نویسنده به نمایش گذاشته‌شده بود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا