روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در گزارشی، ۵۲ مقصد برتر گردشگری را برای سال ۲۰۱۹ معرفی کرده که شهر میراث جهانی یزد در این روزنامه با عنوان جواهر خاورمیانه در جرگه بهترین مکان های جهان برای بازدید قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛  "سید مصطفی فاطمی" در این خصوص گفت: روزنامه آمريكايي «نيويورك تايمز» در گزارشي، 52 مقصد برتر گردشگري را براي سال 2019 معرفي كرده است که از ديد اين روزنامه آمريكايي، ايران پس از شهر هنگ كنگ و بالاتر از شهر هيوستون در رتبه چهل و پنجمين مقصد برتر براي گردشگران جاي گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به اینکه این روزنامه تصویری از شهر یزد را برای پیشنهاد خود برای سفر به ایران انتخاب کرده است، عنوان کرد: در تصویر استفاده شده از شهر جهانی یزد در این روزنامه، عنوان جواهر خاورمیانه نیز برای این شهر انتخاب شده است و این برای اولین بار است که یزد در جرگه مهمترین شهرهای گردشگری جهان قرار می گیرد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: خوشحالم که با کمک فم تورهای بین المللی زمینه حضور یزد در مهمترین لیست سفر در دنیا فراهم شد و این مهمترین اتفاق گردشگری برای یزد در آغاز سال 2019میلادی است.

فاطمی با بیان اینکه یکی از معيارهاي اصلي انتخاب اين فهرست، رويداد هاي فرهنگي و هنري می باشد كه قرار است در سال جاري در اين مكان ها برگزار شوند، گفت: نام ايران و شهر میراث جهانی یزد در حالي در اين ليست آمده كه روابط سياسي آمريكا با كشورمان با چالش هاي عمده اي روبه رو است.

گفتنی است: در اين فهرست «پورتوريكو»، دهكده تاريخي «هامپي» در هند، شهر ساحلي «سانتا باربارا» در كاليفرنيا، «پاناما» و «مونيخ» در آلمان به ترتيب موفق به كسب عنوان پنج مقصد نخست گردشگري در سال 2019 شده اند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا