معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد بر تبديل حفاظت از محيط زيست به فرهنگ عمومي اشاره و همگرايي دستگاه هاي اجرايي و ورود جدي شهرداري ها در مديريت و ساماندهي پسماندهای صنعتی و غیر صنعتی استان را خواستار شد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد،در بازديد «محسن صادقيان» معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد از محل تخليه پسماندهاي شهر يزد و زارچ بر ضرورت جدي ورود شهرداري و دستگاه هاي اجرايي موثر در موضوع ساماندهي پسماندهاي صنعتي و غيرصنعتي در استان تاكيد شد.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد در اين بازديد گفت:وضعيت فعلي استان در مسائل زيست محيطي ازجمله آلودگي آب و هوا،محيط هاي ناپاک بدليل تخليه نخاله و زباله ها مناسب نيست و ساماندهي اين موضوع نياز به بررسي، تامل دقيق تر و همكاري تمام دستگاه هاي دولتي و مردم دارد.
«محسن صادقيان» به ضرورت تبدیل حفاظت از محیط زیست به فرهنگ عمومی اشاره و افزود: عدم توجه به مشکلات زیست محیطی ديگر مسائل زندگی روزمره  ما را نیز تحت تاثير خود قرار مي‌دهد زيرا لازمه يك زندگي بهتر، رعايت ملاحظات زیست محیطی توسط همه مردم ، صنعتگران و  مسئولان دولتی است.
صادقيان با اشاره به تلاش همگاني براي مراقبت و كيفي سازي محيط زندگي حال و آينده خاطرنشان كرد:محل های مختلفی برای تخلیه پسماندهای صنعتی، زباله های شهری و نخاله های ساختمانی در استان  وجود دارد که به علت عدم برنامه ريزي مناسب در سالهای گذشته،اين محل ها وضعيت بسيار نابساماني دارند.
 وي اظهار داشت: جدا از تخلیه نادرست فاضلاب،نخاله هاي ساختماني و زباله های صنعتی، آتش سوزی در آنها و ایجاد آلودگی و دود،جمع شدن حیوانات و پرندگان, احتمال وقوع بیماری های مرتبط انسان و حیوان نيز وجود دارد.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد بيان كرد: همه دستگاه ها به ویژه شهرداری ها باید تلاش کنند و طبق برنامه هایی که در کارگروه هاي پسماند و  امور زیربنایی اعلام می شود تمام توان خود را بکار گیرند تا با اجراي برنامه هاي کوتاه و بلند مدت بتوان ساماندهي اين موضوع را در استان شاهد بود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا