علی‌رغم تدبیر سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برای پرداخت به موقع حقوق پرسنل این دانشگاه، برخی از روئسای واحدهای استانی با عدم اجرای دستورالعمل ابلاغی، حقوق کارمندان را پرداخت نمی‌کنند.

ستاد دانشگاه آزاد اسلامی طی ابلاغی روئسای دانشگاه‌های استانی را موظف کرد در بازه زمانی روزهای ۲۵ تا ۳۰ هر ماه نسبت به پرداخت حقوق و مزایای کارکنان واحدهای تابعه اقدام کنند.

در این دستورالعمل مالی که با موضوع «تأمین نقدینگی هزینه‌های اولویت‌دار واحدها و مراکز دانشگاهی دانشگاه‌های آزاد اسلامی» صادر شده است، آمده: استان‌هایی که قادر به تأمین نقدینگی پرداخت حقوق و مزایای کارکنان خود نیستند باید موارد را در بازه مناسب برای تعیین راهکار جایگزین به معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اعلام کنند.

یکی از کارمندان دانشگاه آزاد واحد بافق در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: کارمندان از جمله اقشاری هستند که از اول ماه به امید دریافت حقوق در پایان ماه تمام برنامه‌ریزی‌های خود را تدوین و اجرایی می‌کنند.

وی با بیان این که الان سه ماه است که حقوق دریافت نکردم و فقط ۷۰۰ هزار تومان به عنوان علی‌الحساب به از سوی دانشگاه به حسابم واریز شده است، افزود: عدم پرداخت به موقع حقوق تمام انگیزه فعالیت را از کارمندان گرفته و دغدغه‌ای بزرگ به مشکلات آنها اضافه کرده است.

این کارمند دانشگاه آزاد یکپارچه کردن سیستم پرداخت حقوق را یکی از ضرورت‌های اجرایی برای تضمین کننده حقوق به موقع کارمندان واحدهای استانی دانست و گفت:‌ عدم پرداخت به موقع حقوق مشکلاتی نظیر جریمه قسط معوق بانک، عدم پرداخت اجاره خونه و تأمین مایحتاج معیشتی را برای کارمندان به دنبال خواهد داشت.

یکی دیگر از پرسنل دانشگاه آزاد با اشاره به سابقه ۲۵ ساله خود در این دانشگاه، تصریح کرد:‌ الان دو ماه ۱۸ روز است که حقوق دریافت نکردم.

وی با بیان این که از مهرماه امسال حق تخصص کارمندان دانشگاه کم و بعضاً قطع شده است، افزود: عدم پرداخت حقوق تمام کارمندان را بلاتکلیف کرده است.

این کارمند با سابقه دانشگاه آزاد بافق در پایان نابسامانی در پرداخت حقوق را نتیجه بی تدبیری مسئولان دانشگاه دانست و گفت:‌ عدم پرداخت حقوق مشکلات فراوانی را برای کارمندان واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی در استان یزد ایجاد کرده است.

«معصومه طباطبایی» رییس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با بیان این که این دانشگاه یک سازمان یک پارچه و دارای واحدهای مختلف در شهرستان‌هاست، اظهار کرد: هر واحد دانشگاهی دارای درآمدهایی بوده که عمده درآمدهای آن شامل هزینه های حقوق و دستمزد و هزینه های جاری از شهریه دانشجویان تأمین می‌شود.

وی با توجه به کاهش دانشجو در واحدهای دانشگاهی افزود:‌ متأسفانه برای واحدهایی که از نظر جذب دانشجو علملکرد ضعیف‌تری داشتند مشکل درآمدی ایجاد شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: برای رفاه حال همکاران واحدها در سال جاری از طرف مرکز استان و همچنین از سوی سازمان مرکزی دانشگاه به واحدهایی که برای پرداخت حقوق مشکل داشتند کمک شده است.

طباطبایی با بیان این که در آذر ماه امسال نیز به چند واحد برای تامین حقوق و دستمزد کمک شده است، تصریح کرد: با توجه به محدود بودن درآمد واحدها امکان پرداخت حقوق ماهانه همه واحدهایی که مشکل دارند وجود ندارد.

این مسئول در پایان تأکید کرد:‌ همکاران در واحدهای دانشگاهی باید تلاش مستمر در جهت جذب دانشجو و استفاده از منابع واحد برای درآمدهای پایدار غیر شهریه‌ای را داشته باشند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا