فرماندارمیبد در نشست معارفه مدیر جدید صندوق کارآفرین امید شهرستان، پرداختن به صنعت گردشگری و بوم گردی را نگاهی بسیار خوب عنوان نمود که می‌تواند موردتوجه قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، در نشستی با حضور فرماندار، بخشدار مرکزی، مدیر صندوق کارآفرین امید استان یزد، "احمد مقیمی" به‌عنوان مدیر صندوق کارآفرین امید شهرستان معرفی شد و از زحمات و تلاش‌های "جواد فیاضی" مدیر سابق صندوق کارآفرین امید میبد تجلیل به عمل آمد.

"حسین فلاح" فرماندارمیبد در این نشست، با قابل‌توجه خواندن گردشگری و بوم گردی، فعالیت‌های انجام‌شده در سطح شهرستان در این حوزه را ستود.

 

پرداخت بیش از 22 میلیارد ریال تسهیلات به کارآفرینان میبدی

مدیر صندوق کارآفرین امید استان یزد در حاشیه این نشست، گفت: با توجه به برنامه‌های دولت تدبیر و امید در سال 97، صندوق کارآفرین امید به‌عنوان یکی از صندوق‌های ارائه‌دهنده تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی شناخته شد.

محمد امامی هدف اولیه این صندوق ارائه تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی عنوان کرد و افزود: در سال جاری مبلغ یک‌صد و 40 میلیارد ریال به استان یزد تخصیص یافت و با توجه به تلاش‌های انجام‌شده این مبلغ در شهریورماه امسال پرداخت‌شده و تاکنون 145 درصد تسهیلات اشتغال روستایی در سطح استان پرداخت‌شده و به دنبال آن صندوق کارآفرین امید استان یزد رتبه نخست در سطح کشور را حائز شده است.

امامی گفت: در شهرستان میبد نیز با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی که درزمینهٔ صنایع‌دستی، بوم گردی، کشاورزی و پرورش دام وجود دارد، مبلغ 22 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات در این حوزه‌های پرداخت‌شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به ثبت جهانی استان یزد تسهیلاتی دراین‌ارتباط پرداخت‌شده، در میبد هم تلاش می‌شود به دنبال جهانی‌شدن صنعت زیلو در برنامه‌های آتی در مرحله سوم و چهارم ارائه تسهیلات به این شهرستان موردتوجه قرار گیرد.

مدیر صندوق کارآفرین امید استان یزد طرح یک روستا یک محصول را از دیگر طرح‌های صندوق کارآفرین امید برشمرد و اظهار داشت: در این طرح سعی می‌شود محصولی که دریک روستا ظرفیت لازم برای پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی را دارد شناسایی شود.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه کل تسهیلات پرداخت‌شده توسط صندوق کارآفرین امید در کل استان 220 میلیارد ریال هست، گفت: با توجه به شاخص‌ها، باید برای هر یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای یک نفر اشتغال‌زایی ایجاد شود اما با توجه به طرح‌های خُرد، میانگین اشتغال‌زایی برای هر یک نفر با تسهیلاتی بالغ‌بر 500 میلیون ریال اشتغال‌زایی ایجادشده است.

 

افتتاح یازده طرح اشتغال‌زا هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر در میبد

به گفته جواد فیاضی مدیر سابق صندوق کارآفرین امید میبد از سال 92 تابه‌حال تسهیلاتی بیش از یک‌صد و 50 میلیارد ریال در حوزه‌های ازدواج و اشتغال شهری و روستایی در سطح شهرستان میبد به شهروندان پرداخت‌شده است.

فیاضی افزود: طرح‌های اشتغال‌زایی نو و برندی با این تسهیلات ایجادشده است؛ همچنین در ارتباط با زیلو در حوزه مشاغل خانگی تسهیلاتی داده‌شده است.

وی در پایان از افتتاح یازده طرح اشتغال‌زا هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان میبد خبر داد و گفت: با به بهر برداری رسیدن این طرح‌ها با 10 میلیارد ریال تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید در بخش‌های پرورش شترمرغ، رستوران گلخانه‌ای، قارچ، قطعه‌سازی ماشین‌آلات صنعتی و تولید قند زمینه اشتغال 150 نفر به‌صورت مستیم فراهم خواهد شد.

 

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا