امام جمعه بهاباد در نشست تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه دولت آمریکا تا آخرین لحظه حیات رژیم پهلوی آن را مورد حمایت قرار داده بود گفت: انقلاب اسلامی بنیان همه دولت های استعماری در ایران را از بین برد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سومین نشست تخصصی تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی صبح امروز یکشنبه 16 دیماه 97 با سخنرانی امام جمعه بهاباد و با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی و معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، جمعی از مدیران و کارمندان ادارات، فرهنگیان و نخبگان شهرستان در محل مجتمع علامه آخوند ملاعبدالله بهابادی برگزار شد.
امام جمعه بهاباد در این نشست با بیان اینکه سپردن کار به دست آدم نادان و خائن هر دو یک نتیجه را دارد، به بیان مطالبی در زمینه شخصیت شناسی محمدرضا پهلوی پرداخت و گفت: یکی از نقاط ضعف شاه، وابستگی فکری به دولت های استعماری بود و این باعث بروز مشکلات زیادی در کشور شد.
"حجة الاسلام و المسلمین علی اکبر ابراهیمی بشکانی" با اشاره به برخی از اقدامات شاه که باعث وابسته شدن ایران به کشورهای غربی شد گفت: شاه تلاش نمود تا با گسترش مظاهر به اصطلاح تمدن و استفاده از علوم و فنون غربی، ایران را به کشوری متمدن و پیشرفته تبدیل نماید؛ امّا این در صورتی بود که دولت های استعماری با هماهنگی یکدیگر، برنامه های دقیقی برای چگونه غارت نمودن و وابسته نمودن ایران داشتند و شاه هرچه آنها می گفتند، بدون هیچگونه فکری قبول می کرد.
وی بسیاری از مشکلات را به خاطر وابستگی های فکری به کشورهای غربی دانست و گفت: وقتی مدیری در جامعه، فکر آن فکر وابستگی باشد نمی تواند استقلال فکری بیاورد؛ اگر وابستگی فکری پیدا نکنیم مشکل ما حل می شود و لذا اقتصاد کشور باید بر مبنایی تعریف شود که به ظرفیت های درونی کشور تکیه شود.
حجة الاسلام بشکانی در بخش دیگر سخنان خود به فساد اخلاقی رژیم پهلوی پرداخت و گفت: شاه به مذهب و فرهنگ دینی تعلق خاطری نداشت و لذا از این رو به سادگی و سهولت خود باخته فرهنگ بیگانه می شد.
وی بی توجهی رژیم پهلوی به دین و فرهنگ ملت ایران، باورهای اعتقادی و ارزشی مردم و تلاش برای حذف فرهنگ دینی ایران را یکی از عوامل متزلزل ساختن پایه های رژیم پهلوی دانست.
بشکانی در ادامه به بررسی اصل چهار ترومن و گستره فعاليت آن در ايران پرداخت و گفت: اصل چهارم ترومن از مهمترین اصول سیاست خارجی آمریکا برای وابسته کردن کشور‌های توسعه نیافته طی سال های پس از جنگ دوم جهانی از جمله در مباحث اقتصادی بود.
وی با بیان اینکه دولت آمریکا تا آخرین لحظه حیات رژیم پهلوی آن را مورد حمایت قرار داده بود گفت: انقلاب اسلامی در  سال 1357 اوج گرفت و به پیروزی رسید و بنیان همه دولت های استعماری در ایران را از بین برد و امروز نفرتی عمیق از دولت آمریکا در ایران موج می زند.
گفتنی است این نشست ها که جنبه آموزشی دارد یکی از مصوبات کارگروه اجتماعی و فرهنگی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شهرستان بهاباد می باشد که به مدت دو ماه و طی(دی و بهمن97) هشت جلسه ویژه کارمندان ادارات برگزار خواهد شد.
این نشست آموزشی روزهای یکشنبه هر هفته از ساعت 7 الی 8 صبح در محل مجتمع فرهنگی هنری علامه ملاعبدالله بهابادی برگزار می شود و شرکت برای عموم مردم آزاد می باشد.












  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا