مانور امدادو نجات جاده ای با حضور عوامل امدادی هلال احمر و دیگر دستگاه های امدادی شهرستان تفت درجاده کمربندی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمراستان یزد ؛  رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت اظهار داشت : مانور امدادو نجات جاده ای با حضور عوامل امدادی هلال احمر و دستگاه های عضو شورای مدیریت بحران شهرستان تفت (پلیس راه ،آتش نشانی ،اورژانس ، شبکه بهداشت و درمان شهرستان ،شهرداری و اداره راه و شهرسازی و....) درجاده کمربندی برگزار شد.

کهدویی در حاشیه برگزاری این مانور گفت :حفظ آمادگی نجاتگران امدادرسان به ویژه برای ارائه خدمات به تصادفات احتمالی جاده ای ،یک ضرورت اجتناب ناپذیر است .

وی افزود : حادثه و خطر همیشه در کمین انسان است بنابراین برای مقابله با حوادث احتمالی و بلایای طبیعی پیش بینی نشده همواره باید آمادگی کافی داشته باشیم .

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت تاکید کرد: برگزاری مانور های امدادو نجات نقش مهمی در کاهش اثرات حوادث دارد ضمن اینکه در برگزاری این مانور ها ،علاوه بر تمرین حفظ آمادگی ،مقابله با حوادث و کاهش تلفات انسانی در مواقع بحران را نیز تمرین می کنیم .

جلیل کهدویی از آمادگی کامل عوامل امدادرسان هلال احمر ، اعضای دستگاه های عضو شورای مدیریت بحران این شهرستان ازجمله اورژانس ،پلیس راه ،آتش نشانی و شهرداری برای ارائه خدمات به حادثه دیدگاه در حوادث و بلایای طبیعی احتمالی خبر داد. انتقال مصدومان حادثه جاده ای ،خارج کردن سرنشینان داخل خودرو آسیب دیده احتمالی ،اطفاءحریق و انتقال مصدومان به مراکز درمانی از جمله بخش های مختلف مانور امدادو نجات جاده ای بود که با موفقیت و در کمترین زمان انجام شد .

این مقام مسئول اعلام کرد :در این مانور مدیرعامل محترم جمعیت استان یزد ، کارشناس روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد و تعدادی از روسای ادارات این شهرستان حضور داشتند .

جلیل کهدویی در ادامه گزارش خود افزود :بعد از انجام مانور ، جلسه ای با حضور عوامل امدادی هلال احمر در محل جمعیت تفت  برگزار و ضمن تقدیر و تشکر از نجاتگران  ، نقاط قوت و ضعف مانور جاده ای بررسی و تحلیل گردید و راهکارهای مثبتی در این خصوص توسط خود نجاتگران ارائه شد .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا