فرماندارمیبد در مراسم افتتاح اولین کتابخانه تخصصی کتاب و نوجوان صدرآباد ندوشن با 2 هزار جلد کتاب بابیان خاطراتی از برگزاری مراسم‌های عروسی و ایجاد کتابخانه‌ها در مساجد، ظاهر خوب و پربار کتابخانه ایجادشده در بخش ندوشن را ستود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، در مراسمی با حضور "حسین فلاح" فرماندارمیبد، " حجت‌الاسلام محمدجوادی" امام‌جمعه ندوشن، " سید بهروز موسوی" بخشدار ندوشن و جمعی از مسئولین استان و شهرستان، اولین کتابخانه روستایی تخصصی کودکان و نوجوانان کشور در روستای صدرآباد بخش ندوشن  افتتاح شد.

فرماندارمیبد در این مراسم گفت: گاهی اوقات تقدس گرایی های بی‌جا باعث می‌شود که ما رسالت مکان‌های عمومی مانند مسجدها، حسینیه‌ها و تکایا که می‌توان در آن مکان‌ها ساعاتی از روز را به فعالیت‌های بانشاط ورزشی و امور فرهنگی و اجتماعی اختصاص داد، را فراموش کنیم.

حسین فلاح در ادامه با تشکر از تلاش‌های انجام‌شده و با یادآوری این نکته که به‌اندازه انجام فعالیت‌ها در شروع کارها، باید همان‌طور ادامه‌دهنده خوبی هم باشیم؛ راه‌اندازی کتابخانه را کاری خوب و ارزشمند عنوان کرد.

فلاح همچنین با توصیه به داشتن کتاب‌هایی پربار و پرمحتوا را در چشم‌انداز آینده این کتابخانه تخصصی همان‌گونه که هست، برای تداوم این فعالیت ارزنده همراه با تلاش‌هایی که خواهد شد، قول مساعدت جهت حمایت از اقدامات انجام‌شده داد.

" حجت‌الاسلام محمدجوادی" امام‌جمعه ندوشن نیز در این مراسم بابیان فواید مطالعه و نکته‌هایی ارزشمند درباره کتاب و کتاب‌خوانی گفت: آمدن به کتابخانه و گذاشتن کتاب در کتابخانه شرط نیست مهم تشویق بچه‌ها به کتاب‌خوانی است.

"سید بهروز موسوی" بخشدار ندوشن نیز بابیان قاطعانه که این کتابخانه اولین کتابخانه تخصصی روستایی کشور با داشتن 2 هزار جلد کتاب‌های کودک و نوجوان در رده‌های سنی مختلف در حال حاضر هست، گفت: با جمع‌آوری کتاب‌هایی دیگری که تا آخر هفته انجام خواهد شد، آمار کتاب‌های کتابخانه به 3 هزار جلد افزایش خواهد بافت.

موسوی به ایجاد اردوگاه کتاب نیز در کنار این بوستان کتاب با مشارکت خیرین و دهیاری روستا در طرح توسعه کتابخانه نوید داد تا دانش آموزان از سراسر استان در قالب اردوهایی دانش‌آموزی بتوانند علاوه بر استفاده از امکانات کتابخانه‌ای و حضور در برنامه‌های شاهنامه‌خوانی، عروسک‌گردانی و... که در محل کتابخانه برگزار خواهد شد از فضای سبز و بانشاط بوستان کتاب در روستای ندوشن نیز بهره‌مند شوند.

بخشدار ندوشن با اظهار امیدواری که راه‌اندازی کتابخانه اقدام درخور و شایسته‌ای در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه در نسل کودک و نوجوان و به‌ویژه دانش آموزان باشد از مدیریت آموزش‌وپرورش میبد که طی مصوبه‌ای الزاماً هفته‌ای یک ساعت از وقت دانش آموزان را در هفته را به حضور در کتابخانه برای آشنایی با فضای آن و مطالعه و علاقه‌مند کردن آن‌ها با نویسندگی و کتاب‌خوانی اختصاص داده است، تشکر کرد.

گفتنی است این کتابخانه دارای مخزن کتاب با بیش از ۲۰۰۰ کتاب ارزشمند از انتشارات برجسته و برتر کشوری از گروه‌های مختلف سنی هست که تماماً به‌صورت خیری خریداری‌شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا