با حضور جمعی از بانوان عضو کتابخانه، سلسله کارگاه‌های‌ آموزش مهارت‌های سبک زندگی اسلامی روزهای چهارشنبه در کتابخانه اتابکی گنبد سبز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در این جلسات کارگاهی که از ابتدای مهرماه سال جاری آغاز شده و دو هفته یک بار در روزهای چهارشنبه برگزار می‌شود، شیوه‌های حفظ حرمت نفس، فرزندپروری، عزت نفس، خودآگاهی و شیوه‌های رفتار با نوجوانان به بانوان شرکت کننده آموزش داده می‌شود.

سمیه سالاری، روانشناس و مشاور خانواده در نشست چهارشنبه دوازدهم دی ماه این کارگاه به تشریح مباحثی همچون مدیریت بحران‌ها در زندگی، عوامل بروز بحران و نیز راهکارهای حل بحران، مسئولیت‌های زندگی، کاهش مشکلات زندگی و آشنایی افراد با روش‌های برقراری ارتباط با یکدیگر در خانواده را پرداخت.

وی با بیان این که اصطلاح مهارت‌های زندگی برای بیشتر مردم، آشناست، ولی در عمل از این مفاهیم و مهارت‌ها فاصله داریم، گفت: تعریف مهارت‌های زندگی در گام نخست دشوار به نظر نمی‌رسد، ولی اجماع و اتفاق‌نظر قطعی در مورد فهرست مهارت‌های زندگی  وجود ندارد.

این روانشناس و کارشناس خانواده گفت: در این کارگاه‌ها، مهارت‌های روانی و اجتماعی که به مخاطبان برای رفع نیازها و حل چالش‌های زندگی روزمره کمک می‌کنند، آموزش داده و روش‌های زندگی اسلامی بر پایه آموزه‌های قرآن و روایات تببین می‌شود.

مریم اخباریه، مسئول کتابخانه اتابکی محله گنبد سبز یزد نیز در خصوص برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت زندگی بیان داشت: این دوره‌های کارگاهی با هدف ارتقای سطح فرهنگی، بالا بردن توانایی‌های فردی در کسب مهارت‌های زندگی، افزایش توان و قابلیت‌های فردی و نیز توانمند‌سازی خانواده ها برای پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی و اختلالات رفتاری در فرزندان برگزار می‌شود.

وی استقبال بانوان عضو کتابخانه از این سلسله کارگاهها را خوب توصیف کرد و ادامه داد: با توجه به این که کتابخانه در محله‌ای سنتی و قدیمی واقع شده است، ضرورت آموزش مهارت‌های زندگی ویژه بانوان عضو احساس شد و به همین دلیل با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد برای برگزاری این کلاس‌های آموزشی اقدام کردیم که امیدواریم با توجه به استقبال اعضا، این جلسات به صورت مستمر ادامه یابد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا