فرماندار بهاباد در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان با تأکید بر انجام اقدامات اساسی و فراگیر برای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر گفت: اعتیاد به مواد مخدر آسیب جدی است که جوانان ما را به صورت نرم و تدریجی از بین می برد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بهاباد به ریاست فرماندار بهاباد و باحضور رئیس گروه ساماندهی تشکل های مردمی نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری، رئیس شورای اسلامی شهر بهاباد، بخشداران مرکزی و آسفیچ، مسئولین دستگاههای عضو این شورا و مسئول انجمن معتادان گمنام بهاباد در محل فرمانداری برگزار شد.

فرماندار بهاباد در این جلسه با اشاره به نقش سازمان های مردم نهاد در پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد به مواد مخدر، بر واگذاری کارها به نهادهای تخصصی تأکید نمود.

"محمدمهدی خانی زاده" افزود: باید تلاش شود تا در کنار برنامه های نهادهای مرتبط، از همیاری و مشارکت سازمان های مردم نهاد برای پیشگیری و مقابله با اعتیاد استفاده شود.

وی با تأکید بر انجام اقدامات اساسی و فراگیر برای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر گفت: اعتیاد به مواد مخدر آسیب جدی است که جوانان ما را به صورت نرم و تدریجی از بین می برد.

خانی زاده با ابراز گلایه از روند فعالیت یکی از نهادها گفت: متأسفانه این نهاد که بالاترین وظیفه را در حمایت از معتادین به عهده دارد کمترین کار را از آن شاهد هستیم که علت اصلی آن عدم حمایت لازم از سوی استان و نداشتن منابع مالی می باشد.

وی خاطرنشان کرد: مشکل این است که تا این احساس در ما مسئولین به وجود نیاید که این فرد معتاد عین پسر من  است و برای آن می خواهم کاری انجام دهم، هیچ نتیجه و اقدام قابل توجه ای از این جلسات و دستورالعمل ها نخواهیم گرفت.

خانی زاده همچنین باتوجه به عدم وجود کمپ ترک اعتیاد در شهرستان و اقداماتی که برای راه اندازی این کمپ انجام شده است خواستار همکاری جهت صدور مجوز کمپ ترک اعتیاد در بهاباد شد تا دسترسی افراد به خدمات این مراکز در شهرستان سریعتر فراهم شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد هدف از این جلسه را بررسی فعالیت دستگاههای شهرستان برای پیشگیری و مقابله با اعتیاد و استفاده از مشارکت بخش غیر دولتی به ویژه سازمان های مردم نهاد در راستای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر دانست.

"سید مصطفی کرباسی" با بیان اینکه 95 درصد افراد جامعه آلوده به اعتیاد مواد مخدر نیستند گفت: بهترین راهکار، پیشگیری از اعتیاد افراد جامعه به مواد مخدر است که این کار نیاز به فرهنگ سازی، آموزش و صیانت از افراد بهبود یافته دارد.

وی تنها راه نجات را پشگیری با همکاری و مشارکت مردم دانست و افزود: امیدواریم با کمک مردم بتوانیم طرح هایی را در راستای پیشگیری به ویژه برای مخاطبین پرخطر و جمعیت هدف از جمله در مدارس، دانشگاهها و محلات آلوده اجرا نماییم.

رئیس گروه ساماندهی تشکل های مردمی نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به سیاست های كلی برنامه ششم توسعه سال 1395 در طرح مبارزه با مواد مخدر اشاره نمود و گفت: ایجاد همفکری و تعامل خوب بین ادارات و نهادها، بخش های خصوصی و سازمان های مردم نهاد از نکته اصلی است که در این طرح ایجاد خواهد شد.

نظری با تأکید بر اینکه باید در حوزه مشارکت های مردمی با دغدغه بیشتری وارد شد گفت: سمن ها ظرفیت خوب برای کشور در حوزه های مختلف هستند که باید نگاه ویژه ای به آنها داشت.

وی افزود: بهترین راه مبارزه با اعتیاد، پیشگیری است و در این رابطه بخش قابل توجهی از تلاش ها باید معطوف به افزایش سطح مشارکت‌ مردم و فعال شدن سازمان های مردم نهاد باشد که در این زمینه هرگونه کمک مالی را از سمن ها خواهیم داشت.

گفتنی است در این جلسه مسئولین ادارات گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای مقابله و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر را بیان نمودند.

حمایت های مادی و معنوی از سوی استان و کشور برای استفاده از سمن ها در راستای اجرای طرح های محله محور در شهر و روستاها، فرهنگ سازی و اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد به مواد مخدر از برخی مصوبات جلسه بود.

همچنین در پایان از زحمات "حسین زینلی" در طول پنج سال دبیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بهاباد با اهدای لوح تقدیری از سوی فرماندار بهاباد تجلیل به عمل آمد.











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا