در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی اردکان که با حضور فرماندار شهرستان در کتابخانه آیت‌الله فاضل اردکان برگزار شد، بر ایجاد فضاهای شهری مناسب برای برپایی دورهمی‌های کتابخوانی تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، هادی مقیمی، فرماندار اردکان در این جلسه حضور تمام اعضای انجمن در جلسات و ارائه راهکارهای عملی برای بهبود وضعیت کتابخوانی در شهر را ضروری خواند و عنوان کرد: برنامه‌هایی نظیر نشست‌های کتاب‌خوان باید به صورت مداوم در تمام محلات و پارک‌های شهر برگزار شود تا به مرور کتابخوانی در جامعه نهادینه شود.

حسین پایدار، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اردکان نیز در ابتدای این جلسه به ارائه گزارشی از اجرای موفق برنامه‌های اداره متبوع خود در هفته کتاب سال جاری پرداخت.

وی همچنین‌ مشکلات و کمبودهای کتابخانه‌های اردکان را یادآور و خواستار توجه ویژه مسئولان شهرستان به این مقوله شد.

چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی اردکان با مصوباتی برای ایجاد فضاهای مطلوب کتابخوانی در سطح شهر اردکان همراه بود.

اختصاص فضای مناسب در باغ ملی اردکان به منظور برپایی دورهمی‌های کتابخوانی،‌ تهیه المان‌ها و دیوار نوشته‌هایی با موضوع کتاب در سطح شهر و پیگیری زمین اختصاصی کتابخانه مرکزی، از جمله مصوبات این جلسه بود.

در حاشیه برگزاری این جلسه نیز نمایشگاه کتاب‌های دست‌ساز دانش‌آموزان و نقاشی‌های پاییزی کودکان عضو کتابخانه‌های اردکان با حضور فرماندار و اعضای انجمن در نگارخانه شفق افتتاح شد.

در این نمایشگاه بیش از 300 نسخه کتاب مصور دست‌ساز و 100 اثر نقاشی برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا