مانور آمادگی در برابر زلزله در خوابگاه دانشجویی دانشکده فنی شهید بهشتی اردکان با مشارکت اعضا کانون دانشجویی هلال احمر برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ جواد کمال آبادی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اردکان اظهارداشت: مانور میدانی زلزله در خوابگاه دانشکده فنی شهید بهشتی اردکان با همکاری کانون دانشجویی هلال احمر و واحد امداد و نجات هلال احمر شهرستان برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اردکان گفت :دانشجویان با شنیدن صدای آژیر خطر وقوع زلزله فرضی، پناه ‌گیری در داخل و محوطه بیرونی ساختمان خوابگاه، خروج ایمن، امداد رسانی به حادثه ‌دیدگان احتمالی و انجام عملیات نجات، درمان سرپایی مصدومان، انتقال مصدومان، برپایی اسکان اضطراری را تمرین کردند.

وی تصریح کرد: هدف از اجرای این مانور افزایش تاب آوری و ارتقای دانش و مهارت‌های دانشجویان برای پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از زلزله و رفتار صحیح دانشجویان در مواجهه با زلزله در خوابگاه‌های دانشجویی است.

کمال آبادی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های جمعیت هلال‌احمر برگزاری مانورهای اجتماع‌ محور برای آموزش مردم جامعه است افزود: با توجه به اینکه دانشگاه یک محیط آموزشی و فرهنگی است و آموزش‌های مختلف در آن به دانشجویان ارائه می‌شود، آموزش‌های امدادی به دانشجویان به عنوان قشر تأثیرگذار می‌تواند مسیر خوبی برای آگاهی به افراد جامعه باشد.

کمال آبادی تاکید کرد: آموزش نقش مهمی در کاهش صدمات ناشی از بلایای طبیعی همچون زلزله دارد.

وی با بیان اینکه اجرای این مانورها در محیط دانشگاه موجب استقبال و گرایش سایر دانشجویان به فعالیت در هلال احمر می‌شود، افزود: این مانورها موجب توانمند سازی، افزایش آگاهی دانشجویان و استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در جهت ترویج ضرورت آموزش‌های همگانی می‌باشد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا