رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ابرکوه گفت: طرح ملی جنگلانه در سطح 50 هکتار از عرصه های طبیعی این شهرستان با مشارکت اعضا جوانان و داوطلبان هلال احمر ابرکوه اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ خلیل اکرمی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ابرکوه اظهار داشت : با همت اداره منابع طبیعی شهرستان و مشارکت اعضا جوانان و داوطلبان هلال احمر طرح ملی جنگلانه در عرصه های طبیعی این شهرستان اجرا شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ابرکوه گفت : این جنگل‌یاری با حضور جوانان در سطح شهرستان صورت گرفت که جوانان با اجرای این طرح جایگاه واقعی جوانان در حفاظت از محیط زیست را معرفی و به نمایش گذاشتند.

وی بیان داشت : بذرکاری یکی از روش‌های ارزان احیای مراتع است که با انتخاب بذر گیاهان بومی منطقه و ایجاد چاله‌های کوچک چند بذر تیمار شده داخل آن ریخته می شود و این امر به تقویت پوشش گیاهی مراتع کمک می‌کند.

اکرمی خاطرنشان کرد: اجرای طرح جنگلانه این نوید را می‌دهد که با اشاعه فرهنگ حفاظت و احیای منابع طبیعی آینده بهتری در انتظار جنگل‌ها و مراتع شهرستان ابرکوه است.

وی از جمله اقدامات موثر در این زمینه را کاشت گونه‌های مثبت همراه با گیاهان دارویی برشمرد و افزود: با این دست اقدامات می‌توان فرهنگ‌سازی برای فعالیت‌های جوانان در این زمینه داشت و هم اینکه به نوعی جوانان برای کشت فعالیت نموده و بیشتر حافظ و قدردان این پوشش و مانع تخریب توسط دیگر شهروندان شوند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا