رضابردستانی


نیمی از حقوق آقای نماینده یعنی؛ «نجات دادن یک خانواده چهارنفری از زیر خط فقر!» تمام رسالت یک نماینده ی مجلس همین است؟!
رضابردستانی
پوپولیسم چیست؟ در یک تعریف ساده، «پوپولیسم یا عوام‌گرایی در پی آن است که خوشایند مردم عادی باشد، آن ها که گمان می‌کنند «ساختاردولتی» دغدغه‌های شان را نادیده گرفته است!»
پوپولیسم، ربطی به جهانِ چندمی بودن ندارد! این روزها تمام اتحادیه اروپا زیر سایه سیاه و سنگین پوپولیست زدگی، در حال دست و پا زدن است. وقتی روتووداک،‌ کارشناس پوپولیسم در دانشگاه لنکستر می‌گوید:‌‌ «سیاست های مهاجرتی، سفت و سخت‌تر شده‌اند،‌ حتی در کشورهایی که در آن ها مهاجر و پناهنده‌ای نیست. برخی از سیاست های عوامگرایان دست‌راستی تا کنون به اجرا هم درآمده است. حتی حرف های توهین‌آمیز رهبران عوام‌گرایی نظیر ترامپ هم عادی شده است. برخی تابوها شکسته است و حالا ظاهرا برخی حرف های بسیار تبعیض‌آمیز را هم می‌توان زد،‌ بی آنکه رسوایی بزرگی هم برپا شود.» یعنی تمام جهان دچار یک واپسگرایی عمیق شده و در شکاف های ایجاد شده توسط نظام های سرمایه داری و لیبرالی، این ملی گرایی و عوام زدگی است که در حال رشد و نمو است.
«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا در سخنانی که درباره پیامدهای ملی گرایی روزافزون در اروپا هشدار داده دست بر دو مسئله ی مهم می گذارد:
ـ«ناسیونالیسم هرگز مسائل را حل نکرده بلکه همواره تنها مسائل جدید ایجاد کرده است.»
ـ«پوپولیست ها تنها به دنبال مقصر هستند.»
همه ی ما درون خود یک احمدی نژاد داریم!
باید بپذیریم که احمدی نژاد در تاریخ سیاسی ـ اجتماعی ما یک استثناء نبود چون همه ی ما در درون مان یک احمدی نژاد داریم! هرگاه قانونی را نادیده بگیریم، یا هرگاه برای رسیدن به اهداف مان دروغ بگوییم و یا وقتی که عقلانیت را فدای تعصب و لجبازی شخصی می کنیم. حتی وقتی بدون توجه به نتیجه کارمان، تصمیمات آنی و هیجانی می گیریم و از همه مهم تر وقتی حرفی می زنیم و یا تصمیمی اتخاذ می کنیم که هزینه اش را دیگران می پردازند یعنی داریم از احمدی نژاد درون مان دستور می گیریم! تفاوتی هم ندارد دستور گیرنده؛ حسنروحانی باشد، احمدجنتی باشد، محمدرضاصباغیانبافقی باشد یا خود نگارنده!
وقتی بدون بررسی تمامی ابعادِ ـ به قول استاد محسن رنانی ـ حقایق«جمهوری عصرمحمودی» ـ دست می گذاریم روی پوپولیسم؛ این یعنی بازهم داریم از احمدی نژاد درون مان دستور می گیریم و این آغاز دورانی تلخ تر از آن هشت سال است که شاید ده ها سال ظهور و بروز و افول آن به طول انجامد.
⁉️قصه را کوتاه کنیم!
صباغیان بافقی یک روز سوار بر کاواساکی(موتور مورد علاقه ی آقای نماینده)به نمادی از ساده زیستی تبدیل می شود اما وقتی می پرسیم چرا بدون کلاه ایمنی سوار موتور شده است حتماً پاسخ می شنویم:«چشم دیدن یک نماینده ی مردمی را نداری!»
صباغیان بافقی برای درک مشکلات جاده بافق ـ یزد یک بار برای همیشه!!! با اتوبوس این مسیر 100کیلومتری را طی می کند! مشکلات درک می شود اما تمام نمی شود.
هر روز صوت هایی در فضای مجازی منتشر می شود با این ضمیمه:«نطق داغ صباغیان بافقی در مجلس شورای اسلامی» نتیجه این نطق های داغ برای 5 شهرستانی که در حوزه ی انتخابیه او قرار دارند هیچ است چون او در مقام قانون گذاری، دقیقاً در امور اجرایی دخالت می کند و از همین جا است که نه جاده ای تمام می شود نه طرح نیمه تمامی تمام!
حالا و در یک تلاش جدید! آقای نماینده، این بار به جای دست به کار و دست به تریبون شدن؛ دست به جیب می شود و از مجلس می خواهد 30 تا 50درصد از حقوق او را تا لحظه ی اتمام مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، کسر کند و از این نیز پای را فراتر می گذارد و خواهان به راه افتادن کمپینی می شود تا همه ی نمایندگان و مسئولان دست به چنین کاری بزنند کاری که یادش نیست همین چند روز قبل عزت الله ضرغامی به خاطر کسر 3 میلیون تومان از حقوقش نوشته بود همسرش همواره رئیس دیوان محاسبات را نفرین می کند!
رقم دقیق حقوق نماینده را نمی دانم اما بعید می دانم 30 تا 50 درصد حقوق آقای نماینده حتی قادر باشد یک خانواده ی 4نفره را از زیر خط سیاه فقر نجات دهد!
نمی توانم به طور دقیق محاسبه کرده و بگویم آقای نماینده طی این 4 سال نمایندگی، دقیقاً چقدر حقوق و مزایا می گیرد اما می توانم خسارت های درست دفاع نکردن از حقوق مردم را محاسبه کنم، رقم گویای آن است که اگر نماینده 2 برابر مبلغ فعلی نیز حقوق بگیرد قادر نخواهد بود یک/پنجاه هزارم آن را جبران کند!
پ.ن: از طرفداران صباغیان بافقی معذرت خواهی می کنم اگر«حرکت قابل تقدیر آقای نماینده» را نه تنها مستحق تشویق تشخیص نداده که آن را شدیداً تقبیح کردم!

صباغیانبافقی پوپولیست نیست؛ برآیند پوپولیسمگرایی نهادینه شده است!
نیمی از حقوق آقای نماینده یعنی؛ «نجات دادن یک خانواده چهارنفری از زیر خ

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا