معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري يزد با تاكيد بر توجه به ارزش افزوده آب مصرفي در بخش هاي كشاورزي و صنعت مطرح كرد:ماموريت استان همكاري منسجم در حفظ توليد و افزايش اشتغال است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد،شصت و چهارمين جلسه كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان به رياست «علي زيني وند» معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري يزد در سالن  شهيد موحدين برگزار و 68 پرونده جديد تسهيلات  با 231 ميليارد تومان اعتبار براي حمايت از صنعت و توليد مورد تصويب قرار گرفت.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري يزد گفت:در شرايط فعلي و با توجه به كمبود منابع آبي ضروريست براي حل مشكلات صنايعي كه مجوز دارند و در حال فعاليت هستند راهكاري پيدا كرد و هدف اين كارگروه نيز پيگيري همين موضوع است.
«علي زيني وند» افزود:برخي واحدهاي توليدي به ويژه در شهرستان ها با مشكل تامين آب مواجه هستند و زمينه سازي براي تبديل كاربري چاه هاي كشاورزي به صنعتي كه بازدهي چشمگيري ندارند رسيدن به بيشترين ارزش افزوده از آب مصرفي را در این زمینه تقويت مي كند.
زيني وند پس از طرح مشكلات بانكي چند واحد صنعتي در جلسه،بيان كرد: براي ساماندهي موضوعات بانكي كميته اي كارشناسي تشكيل و پرونده هاي پيش رو با دقت نظر و از ابعاد مختلف مورد بازبيني قرار گيرد و بر اين اساس نهايت همكاري و همراهي براي حل مشكلات اين واحدها مورد توجه باشد.
وي اظهار داشت: مهمترین ماموریت فعلي فعال نگه داشتن توليد است ؛بنابراین درخواست ما این است که بانک‌ها در کنار واحدهای تولیدی و صنعتی قرار گیرند و برای تامین سرمایه در گردش آنها زمینه سازی کنند.
معاون استانداري يزد يكي از مهم ترين ماموريت هاي فعلي  و مورد تاكيد مقام معظم رهبري در كشور را حفظ توليد و اشتغال دانست و افزود:در اين شرايط بايد غيرت ملي را بالا برد و با انعطاف بيشتر به منظور حل مشكلات فعالان اقتصادي با تاکید بر همکاری بین بخشی تلاش کرد.
زيني وند خاطرنشان كرد:نمي خواهيم فعاليت واحدهاي صنعتي متوقف شود و براي ادامه كار صنايعي كه توجيه اقتصادي و ظرفيت اشتغال جديد دارند،تسهيلگري در دو سطح ملي و استاني در حال پيگيري است.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري يزد در پايان  گفت: شرایط فعلي كشور طولانی نخواهد بود و با تلاش و به لطف خداوند از آن عبور خواهیم كرد اما لازم است تا زمانی که بحران وجود دارد، همکاری‌ها روز به روز نزدیک تر‌ و مسنجم تر شود.
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا