فرماندارمیبد با اشاره به برقراری نظام و انقلاب به برکت خون شهدا و پایداری مردم گفت: باید با این نگاه و محوریت جشنی انقلابی و مردمی با حفظ شأن و عرف و شرع برای گرامیداشت انقلاب برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، جلسه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی و هماهنگی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور "حسین فلاح" فرماندار، "فرزین خادمی" معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی و روسای ادارات و نهادهای شهرستان در سالن اندیشه فرمانداری برگزار شد.

فرماندارمیبد در این جلسه با اشاره به اهمیت مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در طول این چهل سال انقلاب از سوی دشمنان هرروز ما دچار مشکلات و معضلاتی شدیم. سناریوهای زیادی برای ما ترسیم کردند ازجمله جنگ تحمیلی و تحریم‌ها که نظام به‌سلامت از آن‌ها عبور کرده و این دسیسه‌ها کارساز واقع نشد.

حسین فلاح در خصوص بزرگداشت دهه فجر امسال تأکید کرد: این انقلاب که ثمره خون شهدا فداکاری جانبازان است و ما باید تلاش کنیم مراسم چهلمین سالگرد انقلاب در میبد در شأن انقلاب، شهدا و مردم شریف میبد برگزارکنیم.

فلاح ضمن بیان اینکه همدلی و همکاری مردم با نظام و انقلاب زبانزد است و در هیچ کجای جهان این حرکت رو نخواهید یافت، از ادارات و نهادها خواست با همکاری و همدلی گزارشی از شاخص‌های چهل‌سالگی انقلاب را ارائه نمایند.

وی با اشاره به دستاوردهای گسترده نظام تأکید کرد: در حال حاضر در بخش صنعت میبد نزدیک به 20 هزار نفر مشغول به کار هستند درحالی‌که پیش از انقلاب ما تنها یک یا دو کارخانه داشتیم و چندنفری بیشتر مشغول به کار نبودند.

فلاح ادامه داد: با تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌ها، می‌توان تلاش‌های انجام‌شده در صنعت، اشتغال، تولید باوجود نمونه‌های بارز و خوبی که وجود دارد، امور فرهنگی، اجتماعی، امنیت، حوزه نرم‌افزاری و... با توسعه‌ای که شکل‌گرفته را نشان داد.

فرماندارمیبد همچنین پرداختن به دست آورد های معنوی را یادآور شد و گفت: ما نویسندگانی داریم که می‌توان با به نمایش گذاشتن آثار آن‌ها، نمودی از توسعه فرهنگی در شهرستان نیز ارائه دهیم با توجه به اینکه آمار نویسندگان میبدی بعد از انقلاب سیر افزایشی قابل‌توجهی داشته است.

فلاح گفت: با رعایت حفظ شأن و عرف جامعه و نیز شرع مقدس اسلام می‌توان بسیاری از برنامه‌های شاد و بانشاط را که پیام‌هایی در راستای معرفی دست آورد های انقلاب دارد و نیز دربرگیرنده پیام‌هایی در راستای امید به زندگی و ایجاد انگیزه است، را با پرهیز از خودسانسوری برنامه‌ریزی کرد.

وی برگزاری برنامه‌ها به همت ادارات و با مشارکت مردم و خیرین را توصیه و خاطرنشان کرد: این نظام و انقلاب به برکت خون شهدا و پایداری مردم و فعالیت دولتمردان برقرار مانده است و باید با این محوریت در سالگرد چهل‌سالگی انقلاب یک‌شور و جشن انقلابی را با اجرای برنامه‌هایی شاد و خوبی در سطح مساجد وادارات برگزار کرد که می‌تواند تا آخر سال هم تداوم داشته باشد.

گفتنی است در این جلسه تعدادی از روسای ادارات و نهادهای شهرستان به ارائه طرح‌ها و برنامه‌های خود پرداختند.

یادواره شهدای زنان ایثارگر، ورزشکار، ارائه دست آورد های چهل‌ساله ادارات و ارگان‌های شهرستان در غرفه‌ها در نمایشگاهی که برگزار خواهد شد، انجام اقدامات زیرساختی برگزاری نمایشگاه توسط سپاه ناحیه میبد ازجمله برنامه‌های مطرح‌شده در این نشست برای گرامیداشت سالگرد چهل‌سالگی انقلاب در شهرستان میبد بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا