نمایشگاه فن بازار استان همزمان با هفته پژوهش و فناوری با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، سرپرست استانداری یزد و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ‌در کارخانه جنوب یزد افتتاح شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز سه شنبه ۲۷ آذرماه نمایشگاه فن بازار استان با حضور "آیت الله محمدرضا ناصری" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، "محمدعلی طالبی" سرپرست استانداری یزد، "علی زینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار و جمعی از مسئولان و مدیران استان همزمان با هفته پژوهش و فناوری در کارخانه جنوب یزد افتتاح شد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، سرپرست استانداری یزد ‌و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار از غرفه های مختلف این نمایشگاه بازدید ‌کردند و با دستاوردهای پژوهشی دستگاه‌های دولتی، صنایع، شرکت های دانش بنیان، انجمن ها و بخش های خصوصی فعال در حوزه پژوهشی آشنا شدند.


قائل شدن جایگاه کاربردی برای حوزه پژوهش


سرپرست استانداری یزد پس از این بازدید و در گفت ‌و گو با خبرگزاری صدا و سیمای مرکز یزد، ‌بیان کرد: لازم است پژوهش های ‌انجام شده در استان را به حالت کاربردی تبدیل کنیم و از دستاوردهای این حوزه در زندگی مردم استفاده نماییم.
"محمدعلی طالبی" ادامه داد: استان یزد استانی صنعتی با ویژگی های خاص اقتصادی است و رشد روزافزون دانشگاه‌ها و آمار دانشجویان در این استان نیز شرایطی را ایجاد کرده که باید بیشتر از گذشته به حوزه پژوهش اهمیت دهیم.
وی افزود: رقابتی که در دنیای اقتصاد و به ویژه در بخش صنعت وجود دارد، ایجاب می کند ما از جدیدترین دستاوردهای علمی استفاده کنیم و بتوانیم در کنار آن ابتکارات و خلاقیت هایی را در مباحث مختلف داشته باشیم که همه اینها از گذرگاه پژوهش به دست می آید.
طالبی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ‌درحال حاضر توجه بسیار خوبی در دانشگاه ها به امر پژوهش صورت می‌گیرد، توجه واحدهای صنعتی و اقتصادی استان نیز به این حوزه بیشتر از گذشته شده است و امیدواریم با پیوند بیشتر بخش علمی و دانشگاهی با واحد های بخش خصوصی ‌و دانش بنیان بتوانیم انجام پژوهش های بسیار خوبی را در استان در حوزه های مختلف شاهد باشیم.


تاثیرگذاری فعالیت های پژوهشی بر توسعه استان و کشور


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار نیز در بازدید از نمایشگاه فن بازار استان، برگزاری این نمایشگاه در کارخانه جنوب را در راستای مردمی شدن برنامه های هفته پژوهش و فناوری در استان دانست و خواستار شد: پژوهش و تحقیق وارد تار و پود زندگی ‌مردم شود تا بتواند تاثیرگذاری خود را بر توسعه استان و کشور داشته باشد.
"علی زینی وند" به حمایت مدیریت ارشد استان از حوزه پژوهش و ‌تحقیق اشاره کرد و ادامه داد:
استانداری یزد در این رابطه نقش راهبری را برعهده دارد و توانسته است گفتمان خوبی را بین دستگاه های دولتی، بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان برای استفاده از یافته های دانشگاهی و فعالیت های پژوهشی ایجاد کند.
‌وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان در استان یزد جایگاه بسیار خوبی دارند، بر تقویت این جایگاه تاکید و یکی دیگر از اهداف برگزاری نمایشگاه فن بازار را قرار گرفتن دستگاه های دولتی و دانشگاه در کنار شرکتهای دانش بنیان و صنایع عنوان کرد.
زینی وند در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: انجام مناسب و موفق نمایشگاه فن بازار و برنامه های هفته پژوهش و فناوری در استان بتواند پایه ای برای تقویت کارها و فعالیت های پژوهشی و کاربردی کردن آنها در استان یزد باشد.
گفتنی است نمایشگاه فن بازار در کارخانه جنوب ‌یزد از ٢٧ تا ٢٩ آذر ماه سال جاری از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ شب با استقبال بیش از ۶۰ دستگاه دولتی، واحد صنعتی، شرکت دانش بنیان، انجمن ها ‌و بخش های خصوصی فعال در حوزه پژوهش درحال برگزاری است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا