اعتراض یک فرد دغدغه مند در جمعه گذشته در نماز جمعه مرا به یاد اعتراض حجه الاسلام سید محمد رضا رضی بعد از برکناری دکتر یار احمدی انداخت .

ماجرا از این قرار بود که دکتر یار احمدی را به تهران فرا خواندند و او را تهدید به برکناری از کار کردند چون ایشان به هیچ وجه زیر بار مافیای خصوصی سازی نمیرفت .
وقتی ایشان را مجبور به نوشتن استعفا کردند و برکنار شد جلسه ای گرفتیم و من شاهد بودم که چه تعداد از کارگران وفادار تماس میگرفتند و خواستار تعطیلی معدن بودند و ایشان با حلم و بردباری انها را از این کار باز میداشت .
شب جمعه ای بود و قرار شد من و اقای رضی صبح جمعه برویم منزل امام جمعه محترم و از ایشان بخواهیم که در نماز جمعه موضع محکمی در دفاع از این نیروی ارزشی و از منافع شهرستان گرفته شود و بندهایی از مطالب مهم استعفای ایشان قرائت گردد تا معلوم شود علت استعفا چه چیز بوده و مشکلات و مصیبت هایی که قرار است به سر معدن بافق بیاید و در ان نامه ذکر شده را بیان کنند .
امام جمعه محترم در منزلشان از پیشنهاد ما بسیار استقبال کردند و قرار شد از مواضع وطن دوستانه دکتر یار احمدی دفاع شود .
اما متاسفانه این بزرگوار انگار فراموش کردند و در نماز جمعه نه تنها اشاره ای به علت استعفا و برکناری ایشان نکردند بلکه بدین مضمون فرمودند که در کشور ما رسم چنین بوده و هست که یکی می آید و یکی میرود …. , یک مدیر عزل میشود و دیگری نصب میشود …
فرمودند: ببینید الان اقای یار احمدی در کنار اقای عسکری خیلی دوستانه نشسته اند و هیچ مشکلی وجود ندارد ….
این رفتار بسیار خونسردانه باعث شد که خون یک عده دغدغه مند و دلسوز به جوش بیاید و کار به انجا رسید که سید رضی بعد از نماز جمعه صحبت کرد و گفت من شب در امامزاده عبدالله ع تحصن میکنم تا مسئولین برای برکناری چنین نیروی متخصص و متعهدی پاسخگو باشند .
ان روز اگر چه از ساعت ۱۴ تا غروب در اداره اطلاعات مشغول صحبت و بحث بودیم و جالب است بدانید انروز همین اقای رحیمی که الان برای برکناری ناگهانی اش داریم اعتراض میکنیم در اداره ی اطلاعات سر تحصن نکردن ما کلی جدیت به خرج دادند و حرص خوردند ولی ما با پذیرفتن تمام مخاطرات و مسئولیت هر گونه اتفاقی این تحصن را برگزار کردیم و علت مخالفتمان را برای خصوصی سازی و شکل اشتباه خصوصی سازی این معدن به مردم ابراز داشتیم و نظر مقام معظم رهبری را در نحوه ی واگذاری معادن به بخش مردمی به جوانان زیادی که در ان تحصن حضور یافتند , گفتیم .
القصه که اگر امام جمعه محترم انروز در دفاع از ان مدیر بومی کم نظیر قد علم کرده بودند و مثل کوه ایستاده بودند شاهد این روزهای فلاکت بار برای بافق نبودیم .
اگر ان روز مثل کوه ایستاده بودند این معدن طعمه و لقمه ی بخش خصوصی نمیشد و اندکی از سهم ان نیز به مردم بی پناه شهرستان داده میشد .
اگر ان روز مثل کوه ایستاده بودند جای شرمندگی و خجالت برایشان به وجود نمی امد که چندی پیش ایشان گفتند : خجالت میکشم که فقط به مردم وعده داده میشود و کاری انجام نمیشود و اگر کشور در موقعیت حساسی نبود استعفا میدادم .

من با همه ی احترامی که برای جایگاه امام جمعه ی محترم شهرمان قائل هستم از کوتاهی ها , محکم نبودنها و نداشتن مواضع قاطع در دفاع از منافع شهرستان گلایه دارم ,
میخواهم بگویم اگر شما که شهامت ایستادن همچون کوه را دارید یادتان باشد که باید برای دفاع از مردم مثل کوه بایستید نه در مقابل مردم و احیانا یک نفر که میاید در نماز جمعه اعتراض میکند .
اگر تا بحال مثل کوه ایستاده بودید مسئولین رده بالا هم وعده هایی را که میدادند سرسری نمیگرفتند و باعث خجالت شما نزد مردم نمیشدند که البته هنوز دیر نشده است .
پیشاپیش جشن چهل سال ایستادگی مردم شریف ملت ایران و مردم نجیب شهرم بافق در حفظ منافع نظام انقلاب اسلامی را به همگان تبریک میگویم و در اخر میگویم این اتحاد و همدلی ماست که ضامن ابادی و پیشرفت شهرستان است .
ما خواهان پاسخگویی مسئولین در مورد علت برکناری ناگهانی جناب اقای رحیمی بزرگوار هستیم و این برای شهر ما عار و ننگ است که مدیر عامل معدنی بزرگ و مهم را یکباره عزل میکنند بدون اینکه نه با امام جمعه و نه با نماینده شهرمان اقای صباغیان هیچ گونه هماهنگی نمیکنند .
این رفتار زشت با شأنیت مردم این شهرستان شهید پرور شایسته نبوده و محکوم است .
امیدوارم همه ی مسئولین محترم شهر پای عزت , آبرو و سربلندی این قصبه ی طیبه محکم بایستند .

والله خیر الحاکمین
حمید جیحانی
قم
بیست و پنج آذر سال نود و هفت .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا