مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد به همراه فرماندار بهاباد از کارگاه صنایع تبدیلی شیر شرکت تعاونی طوبی بهاباد بازدید و در جریان مسائل، مشکلات و فعالیت های این کارگاه قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ "فخرالسادات خامسی" مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد به همراه "محمدمهدی خانی زاده" فرماندار بهاباد، "محمدهوشمند" معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری و "علی اکبر رحمتیان" مدیر جهادکشاورزی شهرستان از کارگاه صنایع تبدیلی شیر شرکت تعاونی طوبی بهاباد بازدید و در جریان مسائل، مشکلات و فعالیت های این کارگاه قرار گرفت.

مدیر شرکت تعاونی طوبی بهاباد در این بازدید مشکلات این تعاونی از جمله کمبود فضا برای توسعه کارگاه و تأمین شیر مورد نیاز را مطرح نمود.

"محبوبه محمدی" همچنین خواستار مساعدت برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تأمین اجتماعی تعدای از بانوان بکار گرفته شده در این کارگاه شد و گفت: در این کارگاه پنج نفر از بانوان مشغول فعالیت می باشند که سه نفرشان سرپرست خانوار هستند و تحت پوشش بیمه هایی به جز تأمین اجتماعی می باشند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهاباد به تسهیلات پرداختی جهت توسعه این کارگاه اشاره نمود و گفت: برای توسعه کارگاه از منابع مالی بلاعوض طرح تله فود سازمان فائو و تسهیلات مکانیزاسیون جهادکشاورزی، تجهیزات مورد نیاز این کارگاه خریداری شده تا بخشی از مشکلات آن ترمیم شود.

"علی اکبر رحمتیان" به موفقیت های مدیر این تعاونی اشاره نمود و گفت: این بانوی نمونه کارآفرین، در ارزیابی که توسط رئیس گروه کشاورزی و منابع طبیعی دفتر ترویج جهاد کشاورزی کشور انجام شد، جزء یکی از سه کاندیدای برتر تولید کننده کشوری در بخش بانوی کارآفرین می باشد.  

وی افزود: این بانوی کارآفرین از گلبرگ های زعفران که بدون استفاده خاصی تبدیل به زباله و یا علوفه دام می شد، اقدام به تهیه مربای زعفران نموده است. 

در این کارگاه انواع محصولات سنتی و محلی نظیر مربای زعفران، ترشی، آبلیمو، آبغوره و فرآورده های لبنی از قبیل انواع کشک، کره، روغن زرد، دوغ، پنیر و ماست تولید می شود که علاوه بر رفع نیازهای منطقه، به دیگر شهرستان های همجوار و استان های کشور صادر می شود.

گفتنی است "محبوبه محمدی" مدیر شرکت تعاونی طوبی بهاباد در بخش کارآفرین نمونه زن ، "زهرا سلطان پناه" در بخش بیولوژیک آبخیزداری و "حسن دهقان" کشاورز چاه کشاورزی شیهد چمران در بخش آب و خاک به عنوان کاندیدای برتر کشوری در سه بخش مذکور می باشند.











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا