فرماندارمیبد در جلسه شورای اداری شهرستان گفت: علی‌رغم برنامه‌های پیچیده‌ای که دشمن دارد، ما می‌توانیم باهم پوشانی هم کارهای خوب و هم بزرگی را با جسارت مدیران، تلاش‌های مردم و مسئولان با استفاده از فرصت‌های خوبی که داریم، انجام دهیم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، صبح روز سه‌شنبه 20 آذرماه جلسه شورای اداری شهرستان با حضور "کمال دهقانی " نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی، "حسین فلاح " فرماندار، بخشداران، " مسعود شریعتی " مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان و اعضای این شورا در سالن اندیشه فرمانداری برگزار شد.

فرماندارمیبد در این جلسه با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده برای ثبت جهانی زیلو توسط مردم در محلات میبد به‌ویژه محله بشنیغان، همچنین مسئولین و اهالی رسانه که پوشش خبری از فعالیت‌ها داشتند، گفت: شهر میبد و شورونشاط مردم موردتوجه ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی قرار گرفت، چون آن‌ها مردم کشور، استان و شهر ما را، مردمی خونگرم، شریف و باغیرت دیدند که باید این را به فال نیک گرفت و از فرصت‌های به وجود آمده استفاده کرد.

حسین فلاح در ادامه خاطرنشان کرد: شهرستان میبد نزدیک به 21 میلیارد تومان شامل اسناد خزانه 2 تا سه‌ساله و اعتبارات متمرکز دارد که در ارتباط با اعتبارات متمرکز با تلاش ادارات مختلف از فرصت‌هایی با رایزنی‌های پیش‌آمده، استفاده‌شده و کارهای خوبی در سطح شهرستان انجام‌گرفته است که جای تشکر دارد.

فلاح بابیان اینکه درروند انجام کارها با تفرقه‌اندازی هیچ کاری پیش نمی‌رود، تصریح کرد: با هماهنگی‌هایی که در سطح شهرستان وجود، نگاه خوبی در حوزه زیلو با تعریف خوشه زیلو با همکاری شرکت شهرک‌های استان و میبد و جهاد دانشگاهی با بودجه 2 میلیاردی برای شروع کار شکل‌گرفته است.

رئیس شورای اداری شهرستان افزود: در حوزه گیاهان دارویی همچنین کارهایی خوبی توسط دانشگاه میبد و شرکت شهرک‌ها انجام‌گرفته که شاید هنوز تا صنعتی و مکانیزه شدن فاصله داشته باشیم؛ اما همین‌که کار شروع‌شده است، قابل‌تحسین است.

تلاش دانش آموزان میبدی در کسب رتبه برتر در حوزه گیاهان دارویی جشنواره کشوری، منطقه ویژه اقتصادی و پروژه پایانه صادرات کاشی که در دست پیگیری و اقدام است از دیگر مباحثی بود که فرماندارمیبد در این جلسه بیان کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان در پایان گفت: علی‌رغم دسیسه با برنامه و پیچیده‌ای که دشمن دارد، باهم پوشانی کارهای خوب، جامع و بزرگی با جسارت مدیران، تلاش‌های مردم و مسئولین با استفاده از فرصت‌های خوبی که وجود دارد، انجام خواهد شد.

 

همگانی کردن فعالیت‌های ورزشی به کاهش هزینه‌های درمان کمک می‌کند

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ورزش همواره یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است، افزود: مجموعه افتخاراتی که در چهل سال گذشته نصیب جمهوری اسلامی‌شده، اشتیاق و امید و افتخار را برای مردم به ارمغان آورده است.

مسعود شریعتی تصریح کرد: وجود ورزشکاران افتخارآفرین در استان یزد و شهرستان میبد نشان داده که با کمترین امکانات نیز می‌توان با بسیاری قهرمانان در عرصه ورزش دنیا رقابت نمود.

شریعتی با به اشاره به نهادینه کردن گفت: همگانی کردن ورزش به خاطر سلامتی که برای فرد ایجاد می‌کند مورد تأکید مقام معظم رهبری است وادارات و ارگان‌های مختلف نیز موظف به نهادینه کردن آن هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: تصویب لایحه 27 صدم درصد ارزش‌افزوده خون تازه‌ای در بدنه ورزش در راستای انجام پروژه‌ها به همت نمایندگان مجلس وارد کرد.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان یزد خاطرنشان کرد: با تخصیص اعتبار در حوزه ورزش، صرف اعتبار به‌مراتب کمتری در حوزه درمان و نیز شادابی و نشاط جامعه موجب می‌شود که در این راستا باید در همگانی کردن فعالیت‌های ورزشی کوشید.

شریعتی در ادامه با ذکر این نکته که به ازای هر نفر یک متر باید تجهیز فضای ورزشی برای شهروندان صورت گیرد، به تکمیل ورزشگاه شهیدیه میبد با تجهیز آن، احداث استخر سرپوشیده، سالن ورزشی مصلی و... اشاره نمود که نیاز تأمین اعتبار دارد.

 

اصلاح قانون پول‌شویی برای اصلاح امور اقتصادی است

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی هم این جلسه با اشاره به بحث تصویب لوایح پول‌شویی در مجلس شورای اسلامی گفت: چهار لایحه‌ای که در مجلس در خصوص لایحه‌های توسعه برنامه پنجم از طرف دولت بود موردبحث مجلس در چند ماه گذشته قرار گرفت که 2 لایحه قانونی بود که در قبل هم در کشور ما وجود داشت اما ضمانت اجرایی لازم را نداشت یا مجازاتش متناسب با جرائم نبود مثل قانون مبارزه با پول‌شویی که دولت لایحه‌ای فرستاد برای اصلاحیه این قانون تصویب شد.

دکتر کمال دهقانی فیروزآبادی بابیان اینکه در حال حاضر این قانون در مجلس تشخیص مصلحت نظام موردبحث خواهد بود و همچنین لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریست افزود: این لایحه را هم مجدداً مجلس تصویب کرد و به تصویب شورای نگهبان هم رسید.

دهقانی خاطرنشان کرد: لایحه الحاق به کنوانسیون منع تأمین مالی تروریست آخرین لایحه‌ای بود که در مجلس تصویب شد که پیش‌ازاین هم لایحه الحاق به کنوانسیون پارلمو مطرح بود که این لوایح هم در مجمع تشخیص مصلحت در روزهای آینده موضوع بحث قرار خواهد گرفت و نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام هرچه باشد مبنا و لازم الجراء خواهد بود.

نماینده مردم میبد در مجلس گفت: چیزی که مهم است این است که این لوایح عمداً برای بهبود عملکرد مثل قانون مبارزه با پول‌شویی به دستگاه‌های داخلی خودمان و بانک‌ها تصویب‌شده است.

نایب‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بابیان اینکه پول‌شویی در همه دنیا حتی در امریکا و سوئیس که در بانکداری معرف است وجود دارد تصریح کرد: در کشور ما هم نمی‌شود انکار کرد که پول‌شویی نیست.

وی افزود: وقتی‌که قاچاق کالا و ارز، فساد بانکی، اعتیاد و توزیع مواد مخدر وجود دارد و همه پول‌هایی که از راه غیرقانونی یک عده‌ای به دست می‌آورند که جرم است و این پول اگر وارد شبکه رسمی بانک کنند این پول‌شویی است و باید بانک‌ها جلوی ورود این‌گونه پول‌ها را بگیرند و به منشأ پول توجه کنند.

دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: پولی که ناشی از اقدامات غیرقانونی است پول کثیف است و در نظام و سیستم بانکی و پولی کشور پول‌شویی است و این قانونی که الآن در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و کمتر موردتوجه رسانه‌ها هم قرار گرفت قانونی بود که 9 سال پیش در مجلس تصویب‌شده بود.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از اصلاح قانون مبارزه با پول‌شویی و تعیین مجازات سنگین خبر داد و گفت: در قانون جدید مبارزه با پول‌شویی اصلاحاتی انجام شد؛ مجازات سنگینی تعیین کردیم که اگر پول کثیف که ناشی از یک جرم مثل توزیع مواد مخدر، کلاه‌برداری، قاچاق کالا و ارز به دست می‌آید این پول اگر منشأ آن مشخص شد تمامی آن دارایی مصادره می‌شود و معادل همان پول افراد جریمه و حبس می‌شوند و همه این موارد برای اصلاح امور اقتصادی است.

دکتر دهقانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه ورزش معیاری از سنجش پیشرفت کشورهاست، گفت: جایگاه خوب ایران در ورزش دنیا نشان از پیشرفت و توسعه کشورمان، اتحاد و همبستگی مردم دارد.
نماینده مردم تفت در مجلس با تأکید بر اهتمام به مناسب‌سازی ورودی اداره‌ها و فضاهای عمومی و معابر برای تردد معلولان و جانبازان، لزوم توجه ویژه برای کمک به تأمین سخت‌افزار و نرم‌افزار برای مرکز ژنتیک میبد را یادآور شد.
نایب‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان به تقدیم لایحه بودجه به مجلس اشاره کرد و گفت: با ارائه پیشنهاد مسئولان شهرستان و استان می‌توان پیگیر اختصاص بودجه برای اداره‌ها و ارگان‌ها با نگاه کلان شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا