مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد و دبیر ستاد اربعین حسینی استان گفت: در سال جاری اقدامات پدافندی، امنیتی و زیرساختی بسیار خوبی در ستاد اربعین استان برای ارائه بهترین خدمات به زائران اربعین حسینی انجام شد.

  به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، شنبه شب ۱۷ آذرماه مراسم تجلیل از روسای کارگروه‌ها، دست اندرکاران ستاد اربعین حسینی و موکب داران استان با حضور "آیت الله محمدرضا ناصری" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، "محمدعلی طالبی" سرپرست استانداری یزد، "علی زینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، "سردار غلامعلی حیدری" معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور، "امیر مرادی" مشاور معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی، "محمدصادق طهماسبی" مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و دبیر ستاد اربعین حسینی استان، فرمانداران و مدیران و مسئولان استان در دفتر امام جمعه یزد برگزار شد.
دبیر ستاد اربعین حسینی استان در این مراسم ضمن تقدیر از دست اندرکاران اربعین و موکب‌داران یزد، ‌بیان کرد: امسال از سوی مدیریت ارشد استان در حوزه اربعین حسینی اقدامات بسیار خوبی انجام شد و دبیرخانه ستاد اربعین سه ماه قبل از شروع ماه محرم، تشکیل شد.
"‌محمدصادق طهماسبی" ادامه داد: با تشکیل این ستاد، کمیته‌های یازده‌‌گانه آن ‌نیز تشکیل شدند و تقریبا شرح وظایف این کمیته‌ها مشابه کمیته‌های پدافند غیرعامل در استان یزد بود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری افزود: در ایام اربعین اقدامات پدافندی، امنیتی و زیرساختی بسیار خوبی در ستاد اربعین استان برای ارائه بهترین خدمات به زائران اربعین حسینی انجام شد ‌و توانستیم با آمادگی و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز موکب‌داران استان در طول مسیر، فعالیت های پدافندی خودمان را در هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این آیین معنوی انجام دهیم.
طهماسبی با تقدیر از مسئولان کمیته‌های ستاد اربعین استان، ‌خاطرنشان کرد: هم افزایی بسیار خوبی که در کارگروه‌های استان یزد انجام شد موجب تامین امنیت زائران و خدمات بسیار خوب و ارزشمندی بود که به این عزیزان در این مدت داده شد.
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان با اشاره به اینکه مردم استان یزد عشق و علاقه خاصی به فعالیت و خدمت برای حضرت امام حسین(ع) دارند،‌ گفت: بنابر ارزیابی وزارت کشور، استان یزد به عنوان استان برتر در ارائه خدمات به زائران پیاده‌روی اربعین شناخته شده است.
وی ادامه داد: در این ایام ستاد اربعین حسینی استان به زائران اتباع خارجی که جمعیت آنها تقریبا دو برابر جمعیت اعزامی از استان یزد بود، خدمات بسیار خوبی ارائه کرد.
دبیر ستاد اربعین حسینی استان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: خوشبختانه در محدوده جاده‌های مواصلاتی ‌نیز مشکل خاصی وجود نداشت و در مرز و هم در شهرهای عتبات عالیات خدمات بسیار مناسبی به زائران اربعین حسینی انجام شد.
گفتنی است در پایان این مراسم از فرمانداران، ‌روسای کارگروه‌ها، دست اندرکاران و ‌موکب داران ستاد اربعین حسینی استان با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

★خبرنگار: مجید وفایی شاهی★
★عکس: رضا زارع★

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا