در ششمین جلسه هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، بر اساس دعوت قبلی آقایان مهندس موسوی نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و مهندس فرهمند شهردار یزد حضور یافتند و درباره مهمترین مسائل و موضوعات عرصه ساختمان بحث و گفتگو کردند.

 به گزارش روابط عمومی سازمان، در آغاز این دیدار دکتر سالاری با نمایش جداول و نمودارهایی اعلام کرد: این سازمان با 6550  نفر مهندسان عضو که ۲۷۴۱ نفر آنان دارای پروانه اشتغال هستند، از بیست و هفت و نیم میلیون متر مربع ظرفیت طراحی و ۳۰ میلیون مترمربع ظرفیت نظارت برخوردار است، در حالیکه ارجاع کار به مهندسان به‌مراتب کمتر از این ارقام است.

 به گفته وی، مواردی چون سند دار نبودن قطعات زمین، پایین بودن جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰، قیمت زیاد زمین و ..... موجب ترغیب مالکان به خلاف سازی شده است.

 در این نشست مهندس موسوی با تبریک به اعضای هیئت مدیره جدید سازمان و آرزوی توفیق برای آنان در عمل به وعده ها به ویژه در موضوع شفاف‌سازی، ارتقاء جایگاه سازمان و رسیدگی به مشکلات شغلی مهندسان ابراز امیدواری کرد: استان یزد در زمینه امور مهندسی نیز برای کشور نمونه باشد.

 نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با ابراز آمادگی برای هرگونه همکاری در جهت اصلاح وضع فعلی ساخت و ساز، راهکار برون رفت از وضع موجود و کاهش تخلفات ساختمانی را همکاری مستمر و فراگیر شهرداری، راه و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان دانست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا