فرماندار بهاباد در مراسم جشن معلولین با اشاره به لزوم رعایت حقوق شهروندی گفت: معلولین به نگاه ترحم آمیز نیاز ندارند و لذا باید با فرهنگ سازی مناسب این نگرش در اقشار مختلف مردم اصلاح شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ مراسم جشن باشکوهی با حضور فرماندار بهاباد و جمعی از مسئولین، معلولان، دانش آموزان آموزشگاه طلوع و کودکان مهدهای کودک و خانواده های آنها در محل مجتمع فرهنگی هنری علامه ملاعبدالله بهابادی برگزار شد.

فرماندار بهاباد در این مراسم با بیان اینکه نام گذاری این روز به نام معلولین، تلنگری برای ما مسئولین است که چه کاری برای آنها انجام داده ایم گفت: ما مسئولین باید کرامت انسانی را پاس بداریم و فضای جامعه را برای معلولین مناسب سازی کنیم.

"محمدمهدی خانی زاده" با اشاره به لزوم رعایت حقوق شهروندی گفت: معلولین به نگاه ترحم آمیز نیاز ندارند و لذا باید این نگرش در اقشار مختلف مردم اصلاح شود و در جهت احیاء حقوق معلولان تلاش شود.

وی افزود: در راستای حفظ کرامت این عزیزان که فقط یک محدودیت جسمی دارند، باید بحث اشتغال مورد توجه قرار گیرد تا اشتغالی پایدار برای آنها فراهم نمود.

اجرای زیبای سرود توسط معلولین و برنامه های شاد و متنوع از برنامه های این مراسم بود.

در پایان فرماندار بهاباد با اهداء لوح تقدیر از زحمات "عباس تیموری" مدیر آموزشگاه طلوع و "عباس رحمانی" مدیر اسبق این آموزشگاه و "سمانه رضایی" مدیر مرکز خدمات توانبخشی ایرانهمر بهاباد تقدیر و تشکر به عمل آورد و به معلولان نیز هدایایی اهداء نمود.

گفتنی است حدود پانصد معلول جسمی، نابینا و کم بینا و اعصاب و روان تحت پوشش بهزیستی شهرستان بهاباد هستند.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا