بخشدار مرکزی میبد تلاش دوچرخه‌سوار مشهدی را برای فرهنگ‌سازی حفظ محیط‌زیست و داشتن هوایی پاک با رکاب زدن چهار هزار کیلومتر مسیر شهرهای کشور ستود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، زوج دوچرخه‌سوار مشهدی که باهدف ترویج فرهنگ این ورزش، سفر خود را با دوچرخه از مشهد آغاز کرده بودند با عبور از 13 استان کشور، دوشنبه‌شب مورخ 12 آذرماه وارد شهرستان میبد شدند.

"محمدجواد احمدی" بخشدار مرکزی میبد با حضور در جمع این خانواده پرشور و حال مشهدی که سفر یک‌ساله اخیر خود را از 22 فروردین‌ماه امسال ساعت 8 و نیم آغاز نموده‌اند، به آن‌ها خیرمقدم گفت.

احمدی در دیدار با این زوج دوچرخه‌سوار مشهدی با معرفی روستای مزرعه کلانتر از توابع بخش مرکزی شهرستان میبد که یکی از روستاهای هدف گردشگری شهرستان میبد بشمار می‌آید، گفت: در این روستا آثاری از آب‌انبارهای قدیمی و آسیاب‌های آبی و بقایای قلعه‌های تاریخی به‌جامانده از دوره ساسانی و دوره پیش از اسلام وجود دارد که یکی از نقاط باارزش بافت تاریخی شهرستان میبد بشمار می‌آید.

احمدی ضمن دعوت از این خانواده وهمراهانشان جهت بازدید از این روستا افزود: این روستا ازلحاظ توریستی دارای اهمیت خاصی است چراکه عمدتاً اهالی آن زرتشتی نشین هستند لذا یکی از نقاط کم‌نظیر کشور بشمار می‌آید.

احسان منصوریان که در این سفر همراه با خانواده‌اش دریکی از بوم گردی‌های این روستا ساکن شده است، گفت: این سفر با کمک علاقه‌مندان ترویج دوچرخه‌سواری تابه‌حال ابعاد اجتماعی پررنگ‌تری نسبت به ابعاد تفریحی و گردشگری آن داشته است.

منصوریان گفت: ما ورکشاپی برای ترویج استفاده از دوچرخه به‌عنوان وسیله نقلیه به راه انداخته‌ایم و د راین کارگاه آموزشی را به علاقه‌مندان آموزش می‌دهیم که چگونه مسیرهای ایمن دوچرخه‌سواری و زیرساخت درست و مرتبط با دوچرخه‌سواری را بیابند.

ایشان از این‌که تابه‌حال کار تأثیرگذاری را در راستای رساندن پیام صلح و دوستی و نیاز به حفظ آب‌وهوای پاک به مردم ایران در شهرهای مختلف انجام داده‌اند، ابراز خوشحالی نمود

وی گفت: می‌توان زندگی را ساده گرفت و حتی با داشتن یک فرزند کوچک سفر کرد، زیبایی‌ها را دید، رنج سفر را به خود خرید، زیبایی‌ها را دید و به زندگی عشق و علاقه ورزید.

این خانواده که در طول سفر خود شهرهای نیشابور، سبزه وار، اسفراین، بجنورد، گرگان، ساری، رشت، اردبیل، آذربایجان شرقی، تبریز، ارومیه، مهاباد، سقز، بوکان، سنندج، استان همدان، استان مرکزی، اراک و استان اصفهان را پشت سر گذاشته‌اند و امروز به میبد رسیده‌اند از میهمان‌نوازی و گرمی خلق‌وخو و مهربانی مردم تعریف کردند و از زیبایی‌های ایران با چهارفصلی که دارد و مناظر زیبایی آن سخن گفتند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا