معاون سیاسی اجتماعی فرماندار رفسنجان از مشکل عدم تأمین سوخت نفت در مناطق محروم و همچنین صنایع این شهرستان خبر داد.

اگرچه به برکت جمهوری اسلامی مناطق شهرستان از دورترین نقطه تا نزدیک دارای امکاناتی هستند و مشکلاتی که در گذشته گریبانگیر مردم بوده خیلی کم شده از جمله نعمت گازرسانی در برخی مناطق کوهستانی حتی شهری و روستاها، اما در همین مناطق افرادی هستند که علمک گاز از مقابل خانه‌هایشان رد شده ولی خبری از گاز در منزل آن‌ها نیست و دلیلش چیزی جز فقر نبوده، بنابراین سوخت این خانوارها همچون سال‌های خیلی دور، نفت است.

اما همین نفت هم این روزها به سختی به دست‌شان می‌رسد که طی جلسه ستاد سوخت شهرستان پیرامون این مشکل بررسی‌های انجام شد.

واحدهایی که گازرسانی نشدند مشکل سوخت دارند

رضا باقری معاون سیاسی اجتماعی فرماندار رفسنجان در این جلسه اظهار داشت: مشکلی که امسال با آن برخورد کردیم این بود که پیش از این شرکت نفت با فرمانداری همکاری داشت و نفت را می‌رساند، به طور مثال در مهمانشهر علی‌رغم اینکه در بخش‌هایی از آن گازرسانی شده اما ساکنان آن نیاز به نفت دارند و وظیفه ماست که خدمت‌رسانی کنیم که متأسفانه شرکت نفت اعلام کرده جاهایی که گازرسانی شده، سوخت تعلق نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: برای روستاها هر سال مقداری سوخت در اختیار بخشداران قرار می‌دادیم و بعضا منازلی هستند که گازکشی نشده و سوخت‌رسانی می‌شد که تا الان جلوی سوخت‌رسانی گرفته شده، همچنین واحدهای صنعتی مانند مجتمع مس سرچشمه رفسنجان هم مشکل سوخت دارد و ما باید برای حل این مشکل هر کاری کنیم تا چرخ صنعت‌مان نایستد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری رفسنجان تصریح کرد: از دو، سه ماه گذشته پیگیر مشکل سوخت مس رفسنجان بودیم مهرماه مشکل‌شان برطرف شد و ماه آبان به سختی سوخت‌شان را تأمین کردند الان هم مشکل سوخت دارند.

وی با اشاره به اینکه قرار است جلسه‌ای در استان برگزار شود تا فرمانداران مشکل سوخت منازل، واحدهای صنعتی و ... را مطرح تا برطرف شود، گفت: از  طرفی باید این موضوع که عده‌ای فقط به دلیل فقر نتوانستند گازکشی کنند نباید نادیده گرفته شوند.

باقری از افزایش قیمت دلار و به تبع آن افزایش سوخت یاد کرد و افزود: قیمت گازوئیل هم مشکلاتی به وجود آورده که امیدواریم این مشکلات برطرف شود.

سوخت واحدهای دامی تأمین شد

حسین رضایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان اظهار کرد: سوخت واحدهای دامی تأمین شد و مرغداری‌ها نیز از نفت بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به وجود چاه‌های تبصره‌ای بیان کرد: نامه از معاونت برنامه‌ریزی آمده که برای چاه‌های غیرمجاز تا آخر سال سهمیه سوختی تخصیص داده شود.

رضایی عنوان کرد: 34 حلقه چاه غیرمجاز داریم که برای آن‌ها باید تصمیم‌گیری شود تا سال 88 هر ماه 6 هزار لیتر سوخت  اختصاص می‌دادیم.

رضایی خاطرنشان کرد: تراکتورها بیشترین حجم سوخت را می‌گیرند و در این زمینه و صدور نامه برای سوخت باید ساماندهی و نظارت کافی صورت گیرد./ فارس

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا