نزدیک به یک هزار نفر از حسابداران شاغل در استان يزد در روز پنجشنبه مورخ پانزدهم آذر در سالن همایش های دانشگاه فرهنگیان گرد هم می آیند تا به انگیزه بزرگداشت روز حسابدار به بحث و بررسي پيرامون مهمترين مباحث مؤثر در همگرایی این قشر موثر در اقتصاد بپردازند.

این مطلب را دکتر معین الدين رئیس هیئت مدیره انجمن حسابداری یزد در یک گفتگوی خبری بیان داشت و افزود: این انجمن با هدف رشد و ارتقاء دانش حسابداری تمامي اقشار جامعه در استان یزد تشكيل و طي سه سال اخیر اقدامات موثري در جهت رشد و توسعه حسابداری استان داشته است.

وی حسابداری را زیر مجموعه علوم انسانی و به عنوان يك دانش حرفه گرا توصیف کرد و گفت: پیشرفت كشور در گرو اقتصاد سالم و مبتني بر ارقام شفاف مالي در سايه استفاده صحيح از علم حسابداری است.

به عقیده این استاد دانشگاه حسابداران پزشکان مالی و اقتصادی جامعه محسوب می‌شوند که می‌توانند با دانش خود و استفاده از فناوری های نوین از بروز مشکلات در بنگاههای فعال اقتصادی پیشگیری کنند.

دکتر معین الدين در این مصاحبه از مسئولان ارشد استان و صاحبان بنگاه های خرد و کلان اقتصادی خواست به جایگاه حسابداران توجه ویژه داشته باشند. وي افزود انجمن حسابداری یزد به عنوان یک تشکل مردم نهاد با هماهنگ سازی و ساماندهی حسابداران استان آماده همکاری با فعالان اقتصادي و ساير اقشار جامعه است.

در پايان وی از مدیران ادارات، اساتید،دانشجویان ، پژوهشگران و ساير اندیشه ورزان علاقه مند به حسابداري دعوت کرد با شرکت در این همایش، در جهت بالندگي حرفه و تحکیم جايگاه آن ، انجمن را یاری نمايند.

گفتنی است مراسم روز حسابدار از ساعت 18 تا 21 روز پنجشنبه 15 آذر در محل سالن همایش های مرکز تربیت معلم شهید پاکنژاد ( دانشگاه فرهنگیان) برگزار می شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا