نشست محمد شفیع ملک زاده رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور با سید مهدی طلائی مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس

به گزارش خبرنگار یزد فردا در طبس؛ نشست محمد شفیع ملک زاده رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور با سید مهدی طلائی مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس برگزار شد.

 محمد شفیع ملک زاده رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور در این نشست ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در خصوص کشاورزان و دامداران شهرستان گفت : با تغییر الگوی کشت و کشت محصولات گلخانه ای و کم آب باید از بحران کم آبی عبور کنیم.

وی بیان داشت : در بحث امهال وام ها در سال های قبل مصوباتی داریم و ما به این فرصت کوتاه برای سر رسید اعتراض کردیم.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی به جد به دنبال امهال وام ها و خرید تضمینی گندم است گفت : در بحث خرید تضمینی همیشه دنبال این موضوع بودیم که کشاورز به حق خود برسد و براساس واقعیات کلیه هزینه هایی که برای تولید محصول ایجاد می شود پوشش داده شود.

رضا حاجی زاده رئیس نظام صنفی کشاورزی استان خراسان جنوبی  نیز در این دیدار با بیان اینکه دراستان خراسان جنوبی درگیر خشکسالی مستمر هستیم بیان داشت : رمق دامداران در این زمینه گرفته شده است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان خراسان جنوبی عنوان داشت : در طبس در خصوص اصلاح نژاد دام و شتر اقدامات خوبی انجام شده است.وی ابراز امید واری کرد در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب در خصوص امهال وام دامداران و کشاورزان  خبرهای خوبی بشنویم.

سید مهدی طلائی مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس نیز در این نشست بیان داشت : در خصوص پرورش شتر در شهرستان طبس سرمایه گذاران با تجربه ای داریم که استقبال کرده اند و در مورد مجوزها نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و مراحل پایانی خود را پشت سر می گذراند.

و همچنین در خصوص پرورش بز سانن گفت : در راستای افزایش تولیدات دامی شهرستان به بحث پرورش بز سانن روی آوردیم که  خوشبختانه در این زمینه  اقدامات خوبی صورت گرفته  و نتایج مطلوبی در پی داشته است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان در خصوص مجتمع های پرورش ماهی تیلاپیا گفت : در مناطقی از طبس پهنه های  آب شور داریم که می توانیم  از آن نیز در خصوص پرورش ماهی تیلاپیا استفاده کنیم و با مکاتباتی که در سفر وزیر جهاد کشاورزی انجام دادیم موافقت وزارتخانه را نیز توانستیم اخذ کنیم.

وی به  لزوم اعتماد کشاورز و دامدار به نظام صنفی اشاره و  تصریح کرد  : نباید نظام صنفی را جدا از دولت و در مقابل خود ببینیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هر دامدار و کشاورزی که فعالیت خود را بیمه کند ۷۰ درصد مبلغ آن را معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان پرداخت خواهد کرد.

شایان ذکر است به گفته مسعود رضا بندگی دبیر نظام صنفی کشاورزی طبس در شهرستان طبس   ۷۰۰۰ بهره بردار بخش کشاورزی وجود دارد که ۳۰۰۰ نفر از آن ها عضو نظام صنفی کار های کشاورزی هستند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا