✅آفتاب یزد

 سرنوشت یک استان 1.2 میلیون نفری را گره زده اید به پیچ و شکنِ ابرو و پیشانی عده‌ای خاص و این یعنی وزارت کشور هم وزارت کشورهای قدیم! وزیر کشور هم وزیرکشورهای سابق!
هرچه نشستیم و پیش خودمان فکر کردیم که در این وانفسای بی آبی و بیکاری و هزار درد و مشکل بی درمان! از رحمانی فضلی چه بخواهیم که به صلاح و ثواب مردمان این استان باشد، یک خواسته بیشتر پیش چشم نیامد و آن این که کمک کنید اردکان اولین استان 100هزارنفری ایران باشد. همان‌طور که سال ها قبل دست به یکی کردند و بهاباد را اولین شهرستان 10هزارنفری این کشور نام نهادند تا به نام بهابادی ها باشد و به کام ....!
شاید از سر بی تجربگی معنا شود یا استیصال، شاید تصور کنید خسته ایم و پریشان که آب و اشتغال و مشکلات معیشتی را رها کرده‌ایم و چسبیده‌ایم به اردکان ثروتمند دارایd19 بدون مزایده!؟ اما فی الواقع داستان این گونه نیست؛ از وقتی وزارت کشور را به دستان عبدالرضا رحمانی فضلی سپرده اند، یزد به ترتیب حروف الفبا در همه امور، دقیقاً در انتهای صف قرار می گیرد! وقتی فلاح زاده ابرکوهی رفت، نفس همه برید تا در نهایت میرمحمدی اردکانی را بر امورات مردمان این شهر انتخاب کردند.
یادمان می‌آید وقتی می خواستید گوش فلک را کر کنید و چشم بازار را کور که محصول نهایی اش بشود میرمحمد اردکانی، هر روز از اطراف و اکناف خبر می رسید که این چهارشنبه استاندار یزد انتخاب می شود نه آن دوشنبه و در نهایت یزد جزء آخرین استان هایی بود و شاید انتهایی‌ترین استان بود که استاندار سفارشی، برای خالی نبودن عریضه با حکمی از وزارت کشور به دست راهی میدان امام حسین (ع) یزد شد و تازه یزدی ها فهمیدند چه خبر است!
داستان رفتن میرمحمدی هم چندماه زمان برد، مثل آوردن استانداری از جنس میرمحمدی اردکانی به نام محمود زمانی قمی پسرخاله رئیس بنیاد باران!
این روزها که برخی به نام کشاورزان شرق اصفهان، صبح که می شود بیل و کلنگ و لودر و بولدوزر برمی دارند به قصد بی آب کردن یزد، ما غم بی‌آبی نداریم که غصه استان نشدن اردکان و به تبع آن بی استاندار ماندن یزد بدجوری آزارمان می دهد. به سیاق شعرای عهد ماضی لطف ها مبذول دارید و یا هرچه سریع‌تر، نه به سفارش فلانی و فلانی که بنا به تشخیص مصلحت مردمان خوب و خونگرم دارالعباده، استانداری گسیل دارید که وام دار این و آن نباشد یا اگر جرئت و جسارتش را ندارید شور و مشورت کنید که اردکان استان شود که اگر اردکان استان شود به خودی خود استاندار بعدی دیگر استاندار همه یزد است نه استاندار اردکانِ یزد.
زیاده عرضی نیست ولی، اگرچه می دانیم در نهایت استانداربعدی یزد هم شانه به شانه برخی نمایندگان  برای معارفه راهی یزد خواهد شد نه شانه به شانه عبدالرضا رحمانی فضلی! اما برای حفظ حرمت وزارت کشور و وزیر بودن خودتان هم که شده این بار استانداری برای یزد برگزینید که استاندارِ یزد باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا