بخشدار مرکزی رفسنجان از اعزام «کاروان خدمت» به مناطق محروم بخش مرکزی رفسنجان خبر داد.

مصطفی بخشی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بحث خدمت باید تمام تلاش‌مان را انجام دهیم چرا که مردم برای نظام و انقلاب کم نگذاشتند به ویژه مردمی که در مناطق محروم شهدای زیادی تقدیم اسلام و انقلاب کردند باید از امکانات خوبی بهره‌مند باشند.

وی افزود: منطقه خنامان در فاصله ۴۵ کیلومتری شهر رفسنجان واقع شده است و جمعیتی بالغ بر دو هزار و ۷۰۰نفر از ۹ روستا در این بخش ساکن هستند.

وی ادامه داد: در منطقه خنامان چهار روستا فاقد دهیاری و شورا هستند برای همین هیچ کس پیگیر مشکلات و مسائل روستاها نبوده و از امکانات محروم مانده‌اند.

بخشدار مرکزی رفسنجان تصریح کرد: طرح راه‌اندازی کاروان خدمت به منظور خدمت به ساکنان مناطق محروم بخش مرکزی انجام گرفته و به عنوان اولین کاروان منطقه خنامان انتخاب شده است.

بخشی بیان داشت: حدود سه ماه قبل طی بازدید سرزده از این منطقه متوجه محرومیت مردم شدیم به طوری که نیازمندی آن‌ها به حدی بود که یکی از خانواده‌ها توان تأمین کوچکترین وسیله برای جهیزیه دخترش را نداشت و موجب شد با خیرانی در میان بگذاریم و کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بسیج ادارات، هلال‌احمر برای حضور در کاروان خدمت دعوت شده‌اند تا بتوانیم در حد توان‌ به مردم این منطقه خدمت کنیم، یادآور شد: بر اساس تجربیات و شناخت موکب‌داران از خیران در راستای محرومیت‌زدایی مناطق استفاده خواهیم کرد و خیریه‌ای برای کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت تشکیل می‌شود.

بخشدار مرکزی رفسنجان با اشاره به نیاز این منطقه به تیغ‌زنی برخی راههای روستاها و لایروبی قنوات عنوان کرد: با هماهنگی بنیاد مسکن در صورتی که کمیته امداد و بهزیستی اعلام کنند صدور پروانه ساختمان در این روستاها به صورت رایگان خواهد بود.

بخشی اضافه کرد: با هدف خدمت‌رسانی به مناطق محروم بخش مرکزی رفسنجان، اولین کاروان خدمت اول آذرماه به منطقه خنامان اعزام می‌شود./ مهر

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا