فرماندارمیبد خوشه زیلو را نگاه نو و موضوع محور به احیاء صنعت زیلو عنوان کرد که نتیجه آن در کنار زحمات زیلوبافان و پیشینه تاریخی زیلوبافی در میبد، رقم زدن ثبت جهانی زیلو بود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، نشست توسعه خوشه کسب‌وکار زیلو با حضور"آیت‌الله اعرافی" امام‌جمعه و مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، "حسین فلاح" فرماندار، "علیرضا ابوالحسنی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار و جمعی از مسئولین استان و شهرستان در بیت حضرت آیت‌الله اعرافی (ره) برگزار شد.

فرماندارمیبد در این نشست گفت: خوشبختانه با نگاهی که به احیاء صنعت زیلو شد و به دنبال آن در قالب موضوع محور در شهرستان مطرح شد و با زحماتی که کشیده شد، زیلو به ثبت جهانی نیز رسید.

حسین فلاح گفت: خوشه زیلو با همراهی و همکاری جهاد دانشگاهی و شرکت شهرک‌های صنعتی کد دار و فعال‌شده است و ان‌شاءالله توسط افراد انتخاب‌شده در شورای خوشه زیلو، این کار که با سروصدای کمی شروع‌شده ادامه یابد.

وی درروند اجرایی شدن خوشه زیلو قول همه گونه همکاری را به جهاد دانشگاهی داد و خواستار شد اجرای خوشه بدون در نظر گرفتن مدیریت شهرستان و تغییرات این حوزه دنبال شود تا نتایج خوبی را در این بخش شاهد باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندارمیبد در این جلسه با به فال نیک گرفتن ثبت جهانی زیلو گفت: با شکل گرفتن مثلث شهرک صنعتی میبد، دانشگاه و فرمانداری میبد قطعاً کارهای خوبی انجام‌گرفته است و به‌خصوص در شرایط مطلوب به وجود آمده با ثبت جهانی زیلو که مطلوب‌تر هم خواهد بود، به نتایج خوبی خواهیم رسید.

علیرضا ابوالحسنی در ادامه خاطرنشان کرد: با اهتمامی که فرماندارمیبد و مسئولین و زیلوبافان دارند برگزاری کمیته و کارگروه زیلو ونیز تشکیل جلسات راهبردی درزمینهٔ خوشه زیلو رقم زننده این نتایج خوب خواهد بود.

 

زیلو، صنعت بومی و پاک و در صورت حمایت اشتغال‌زا برای میبد است

 

امام‌جمعه میبد در این نشست، با تبریک جهانی‌شدن زیلوی میبد، اظهار کرد: ایجاد خوشه زیلو و عملی کردن آن‌که با ورود جهاد دانشگاهی و شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد در حال اجراست، اقدامی مهم و پراهمیت محسوب می‌شود.

آیت‌الله اعرافی افزود: بهتر است یک برنامه 10 ساله جهت این امر با تعیین تکالیف برنامه‌ریزی شود و با برگزاری جلسات به‌صورت مرتب، روند انجام کارها موردبررسی قرار گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: زیلو، ازجمله صنایع بومی عجین شده باهنر است و در صورت حمایت از طریق آن می‌توان بدون نیاز به صنایع آلاینده در شهرستان ایجاد اشتغال کرد.

وی به لزوم تعریف چرخه زیلو از آموزش، طراحی، تهیه و تأمین مواد، بسته‌بندی و صادرات به‌خصوص به خارج از کشور اشاره کرد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا