فرماندارمیبد کاشت گیاهان کم آبخواه را فرآیندی عنوان نمود که می‌توان در ارتباط با آن با تلفیق کار دانشگاهی باکار کاربردی و عملیاتی به نتایج مطلوبی در حوزه کشاورزی در جهت صرفه‌جویی در آب رسید.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، جلسه تجلیل از دانش آموزان برگزیده شهرستان میبد در جشنواره گیاهان دارویی کشور با حضور " آیت‌الله اعرافی" امام‌جمعه و مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، "حسین فلاح" فرماندار و جمعی از مسئولین در بیت حضرت آیت‌الله اعرافی (ره) برگزار شد.

فرماندارمیبد در این جلسه تلاش دانش‌آموزان که در جشنواره گیاهان دارویی کشور مایه افتخار برای استان یزد و شهرستان میبد شدند، ستود.

حسین فلاح افزود: در چهار الی پنج سال گذشته نگاه و رویکرد به سمت کاشت گیاهان کم آبخواه که توجیه اقتصادی بهتری می‌تواند داشته باشد، شکل‌گرفته است.

فلاح گفت: مردم را که بیشتر به سمت کاشت گیاهان پر آب خواه گرایش دارند، باید به کاشت گیاهان کم آبخواه با توجیه اقتصادی در جهت صرفه‌جویی در آب راهنمایی کرد.

 

میبد می‌تواند به قطب گیاهان دارویی در استان تبدیل شود

 

امام‌جمعه میبد نیز در این جلسه، به نتیجه رسیدن جریان‌های خوب را مدیون حرکت قدرتمند یک نفر دانست و با ذکر مثال انقلاب اسلامی و جلوداری امام خمینی، گفت: وارد شدن یک متخصص دلسوز، خوب، متعهد و متخصص مانند آقای دکتر مفتاحی زاده باعث راه افتادن جریان خوبی در حوزه گیاهان دارویی شده است که نشان می‌دهد اگر کسی باانگیزه وارد کاری شود می‌تواند موج ایجاد کند.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اهمیت ارائه آموزش به مردم و کشاورزان در کاشت گیاهان کم آبخواه خصوصاً دارویی بر فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی میان مردم تأکید کرد و یادآور شد: باهدف گذاری چندساله توسط دانشگاه و آموزش‌وپرورش، جهاد کشاورزی و بخش خصوصی باید سندی برای این موضوع تهیه شود که به‌عنوان‌مثال در ده سال آینده بتواند میبد را به قطب گیاهان دارویی در استان تبدیل کند و گیاهان دارویی و طب سنتی را که امروزه دچار افراط وتفریط‌ هایی نیز هست به‌صورت کاملاً علمی نهادینه کند.

گفتنی است دانش‌آموزان مدرسه نمونه گل محمدی میبد در چهارمین جشنواره ملی گیاهان دارویی که در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار شد، موفق شدند از میان 200 دانش‌آموز با ایده برتر در طرح‌های اسپری مسکن طبیعی، جعبه کمک‌های اولیه گیاهی و پماد طبیعی زخم دیابت مقام دوم کشور را کسب کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا