آیت الله اعرافی در خطبه نماز جمعه میبد ضمن محکوم کردن ترامپ که در هفته گذشته ملت ایران را تروریست خوانده بود ، تصریح کرد : مرگ بر امریکای ملت بزرگ ایران بر حکومت ظالم و ستم پیشه امریکاست و ما با ملتها کاری نداریم .

به گزارش میبد آدینه ، امام جمعه میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به رای مجلس سنای امریکا مبنی بر قطع حمایت های دولت امریکا به آل سعود در جنگ یمن گفت : این موضوع اقرار امریکا در پشتیبانی از آل سعود خونخوار را در تجاوز به یمن و کشتار مردم بی گناه این کشور اثبات می کند .
آیت الله اعرافی با بیان اینکه چندین سال است که جلادان سعودی با پشتیبانی امریکا به جان مردم یمن افتاده و از آنها کشته می گیرند ، افزود : امروز تازه دنیا به چیزی که ایران می گفت رسیده است و جنایت های آل سعود را علیه بشریت در یمن و طبقات معمول مردم را درک می کند که چگونه با بمباران و تخریب همه زیرساخت های اقتصادی یک کشور را نابود می کند.  
خطیب جمعه میبد ، رای مجلس سنای امریکا بر توقف حمایت های امریکا از آل سعود در جنگ یمن را فشارهای سیاسی قتل خاشقجی خواند و گفت : امریکا که میلیون ها بشر را به خاک و خون کشیده است به خاطر نفت ، از این احمق های نادان و گاوهای شیرده دست برنخواهند داشت .
وی با محکوم کردن ترامپ که در هفته گذشته ملت ایران را تروریست خوانده بود تصریح کرد : مرگ بر امریکای ملت بزرگ ایران بر حکومت ظالم و ستم پیشه امریکاست و ما با ملتها کاری نداریم .
امام جمعه میبد با بیان اینکه شما توقع دارید صدای رسای ملت ایران در دفاع از یمن و بحرین و مظلومان عالم و در مقابله با امریکا و جنایتکاران خاموش شود گفت : کسانی فکر نکنند با این بی منطق ها و جباران عالم می شود سر سازش پیدا کرد.
آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد : باید با کمال قدرت مقابلشان ایستاد .
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به امریکا گفت : شما ترویست را ایجاد کردید ما خاموش کردیم ، شما صهینویست ها را بر ملت های منطقه حاکم کردید و ما مقابل آنها ایستادیم آن وقت ما را ترویست می خوانید !
وی تصریح کرد : به فضل خدا این ملت تمام قد در برابر شما خواهد ایستاد و صدای مرگ بر امریکا تا خفه شدن جانیان عالم قطع نخواهد شد.
شرایط اقتصادی کشور و اقدامات انجام شدره در زمینه ارز
مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و اقدامات انجام شده در این زمینه گفت : هر چند با کنترل ارز شرایط بهتر شده است اما این پایین آمدن ارز اثری روی کاهش قیمت ها در بازار نداشته است .
آیت الله اعرافی افزود : باید مسئولین درک کنند که ارزش پول چند برابر پایین آمده و فشار آن هم مستقیم روی طبقات اداری ، کارگری و محروم و متوسط به پایین وارد می شود.
هفته بسیج و هفته وحدت
امام جمعه میبد در ادامه هفته بسیج و هفته وحدت را گرامی داشت و گفت : هفته وحدت نمادی از همگرایی و هم افزایی مذاهب و امت اسلامی است و جهان اسلام نیاز به این روح همگرایی دارد .
آیت الله اعرافی با بیان اینکه حقیقت بسیج ، دلدادگی به خدا و خدمت به خلق خدا در قالب های جهادی و انقلابی است افزود : این روح انقلابی و جهادی بود که در دفاع مقدس تجلی کرد و کشور را از تصرف بیگانگان نجات داد.
مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد : امروز هم ما نیاز داریم بسیج در عرصه های خدمت به مردم و نجات کشور حضور پیدا کند.
امام جمعه میبد با بیان اینکه دولتمردان ما باید هم خود حس بسیجی ، روح انقلابی و تعهد سرشار برای خدمت به مردم داشته باشند هم سازو کار ایجاد کنند که جوانان بسیجی که دارای روح انقلابی هستند در دانشگاه و آموزش و پرورش گره را از کار مردم و جامعه باز کند ، افزود : ما امروز نیاز به مدیر و جوانان انقلابی داریم که مشکل را حل کنند.
شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس
آیت الله اعرافی سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس را گرامی داشت و گفت : آیت الله مدرس نماد نماینده و مجلس متعهد در دفاع از استقلال و عظمت کشور شده است و با کمترین امکانات در برابر قدرت روس و انگلیس ایستاد و به دولتمردان هم روحیه می داد .
وی افزود : دولتمردان و مجلسیان ما باید از این عالمان زاهد و پاک و مجاهد در راه خدا درس بگیرند.
روز معلولان و سالمندان
امام جمعه میبد روز معلولان و سالمندان را هم گرامی داشت و افزود : جانبازانی که سلامت خود را برای راحتی ما فدا کردند.
مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه مقوله معلول در جامعه بوده و کم یا زیاد خواهد بود ؛ با قدردانی از همه موسسات ، مردم و خیرین در حمایت از جامعه معلولین در عرصه های مختلف گفت : برای پیشگیری از معلولیت ها وظیفه داریم و طبق قوانین علمی همه باید تلاش کنیم که در آزمایشاتی که از شروع ازدواج آغاز می شود تا مراحل بعد جلوی گسترش معلولیت های مادرزادی را بگیریم.
خطیب جمعه میبد ، وجود بیش از سه هزار معلول در شهرستان میبد را آمار تکان دهنده خواند و با بیان اینکه باید به معلولین کرامت و شخصیت قائل شویم افزود : باید به معلولین رسیدگی شود و این رسیدگی تنها دولت و مسئولین نیستند و نهادها و موسسات هم باید به آن توجه کنند.
وی توانمندسازی ، آموزش ، اشتغال و توجه به نیازهایی که معلولین دارند را در جامعه مهم خواند و گفت : یکی از نیازهای معلولین مناسب سازی در شهر است و 20 سال است که جلسات و شوراها تشکیل و اقداماتی انجام شده است اما همچنان محیط های اداری ، شهر ، کارخانجات ، بانک ها ، مساجد و اماکن عمومی مناسب برای رفت و امد سالمندان و معلولین نیست .
امام جمعه میبد تصریح کرد : باید بر اساس مصوبات مسئولین ادارات و دستگاهها و مردم کمک کنند که طرح مناسب سازی در میبد به سرانجام برسد .
خطیب جمعه میبد ، سد معبر در سطح شهر را یکی از معضلات مهم در مسائل معلولین خواند و گفت : سد معبر نقص بزرگ در فرهنگ شهر است که پیاده روها و جاهایی که باید در اختیار رفت و آمد مردم باشد توسط مغازه داران تصرف شود و شرعا و قانونا اشکال دارد .
ثبت جهانی زیلوی میبد
آیت الله اعرافی با تبریک جهانی شدن زیلو و تاکید بر توجه مسئولین بر شکل گیری خوشه زیلو گفت : احیاء صنایع دستی و زیلو که می تواند اشتغال ایجاد کند و هم نماد دانش و هنر و ذوق جامعه است که می تواند آن را از نابودی نجات دهد باید توجه کرد .
توسعه گیاهان دارویی
امام جمعه میبد با اشاره به بحث توسعه گیاهان دارویی و قرار گرفتن شهرستان میبد در منطقه ویژه در خصوص گیاهان دارویی ارزشمند گفت : دنیا امروز به دلیل عوارض داروهای شیمایی به سمت گیاهان دارویی می رود و باید از ظرفیت هایی که در شهرستان میبد وجود دارد در این زمینه استفاده شود.
وی با قدردانی از اقدامات صنایع ، جهاد کشاورزی و دانشگاه در زمینه توسعه گیاهان دارویی در شهرستان و درخشش دانش آموزان میبدی در جشنواره  تهران در مقوله گیاهان دارویی افزود : امیدواریم کشاورزان و کسانی که علاقه مند هستند با این مقوله بیشتر آشنا شوند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا