جشنواره”اشتغال جهادی ،مهارت و همدلی ” برای اولین بار در کشور با حضور مسئولین شهرستانی و استانی از 5 تا 8 آذرماه در حسینیه علی اباد رفسنجان دایر است.

رفسنجان فردا:مژده سرچشمه پور مدیر موسسه مشاوره شغلی و کاریابی مهارت در گفتگو با خانه خشتی از برگزاری جشنواره “اشتغال جهادی، مهارت وهمدلی“ برای اولین بار در کشور خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره با حضور مسئولین شهرستانی و استانی از 5 تا 8 آذرماه در حسینیه علی اباد رفسنجان برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را افزایش اشتغال در رفسنجان عنوان کرد و گفت: نرخ بیکاری در رفسنجان افزایش یافته است؛ با برگزاری این جشنواره افراد با فرصت های شغلی مناسب آشنا می شوند و زمینه خود اشتغالی برای آنها فراهم می شود.

سرچشمه پور با اشاره به اینکه این جشنواره به همت موسسه کاریابی مهارت وآموزشگاه پیام مهارت شهرستان برگزار می شود، اضافه کرد: افراد جویای کار با استعداد یابی و براساس مهارتی که دارند مشغول بکار خواهند شد و افراد فاقد مهارت هم با آموزش دوره های مهارت، مهارت های لازم را فرا می گیرند.

مدیر موسسه کاریابی مهارت رفسنجان بیان داشت: بیشتر وام هایی که سالیانه برای اشتغال به رفسنجان اختصاص می یابد جذب نمی شود؛ برخی افراد از این وام ها آگاه نیستند؛ با اطلاع رسانی به عموم مردم و همکاری که با ادارات مختلف داریم، افراد می توانند این وام ها را دریافت نمایند.

وی ادامه داد: کسانی که بخواهند چنین وام هایی را برای راه اندازی شغل دریافت کنند، ازطریق مشاوره تخصصی و آموزش مدیریت کسب و کار مورد بررسی قرار می گیرند و زمینه اشتغال برایشان فراهم خواهد شد.

سرچشمه پور خاطرنشان کرد: کارفرمایان می توانند از یک سری تسهیلات بانکی استفاده نمایند، لذا راه های مختلف را به آنها پیشنهاد می دهیم و یک سری طرح مشوق بیمه ای برای آنان در نظر داریم.

مدیر موسسه کاریابی مهارت رفسنجان با بیان اینکه باید با رویکرد جهادی، همراه و همدل در راه اشتغال شهرستان گام برداریم تا اشتغالی پایدار داشته باشیم، گفت:برخی ادارات مانند اداره کار شهرستان و مجموعه فنی و حرفه ای و شهرداری در برگزاری این جشنواره با ما تعامل دارند.

سرچشمه پور بیان داشت: در کنار این جشنواره یک سری پلان های تخصصی اشتغال در خصوص کارآفرینی و کسب و کار، اشتغال های پایدار، پلان ترویج کشت جایگزین در رفسنجان، صنایع دستی و تولید کارهای تلفیقی برای ورود به بازار کار و مشاغل خرد به صورت خانگی، پلان جشن تولد شهدا، همچنین پلان آموزش شهروندی به همت شهرداری و بازی های بومی و محلی برگزار خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا