گام های بلند درتحقق سند چشم انداز توسعه شهرستان طبس درمسیرتوسعه کارخانجات جوار ریلی

سرپرست اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان خبر داد  : پیرو تأکید معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان به تسریع در صدور مجوز صنایع جوار ریلی و همکاری با سرمایه گذار طرح، مجوز تأسیس کارخانه جوار ریلی طبس در کوتاه ترین زمان ممکن صادر شد.

مهندس زارع نیا تصریح کرد : پیرو جلسه مورخ دوشنبه 97/08/14 بررسی و تأمین زیرساخت های سرمایه گذاری در صنایع جوار ریلی طبس با حضور "سید مهدی طلائی مقدم" معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، "حسن ماسوری" مدیر کل راه آهن شرق، مدیران دستگاه های تأمین کننده زیر ساخت شهرستان و سرمایه گذار بخش خصوصی این پروژه و تأکید معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان به تسریع در صدور مجوز تأسیس کارخانه، خوشبختانه مجوز این واحد صنعتی در کوتاه ترین زمان ممکن از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صادر شد.

مهندس زارع نیا با بیان اینکه سرمایه گذار بخش تعمیرات لوکوموتیو این طرح شرکت  نیروی کشش ریلی پرس است  گفت : با اجرای این طرح برای ۱۵۰ نفر شغل ایجاد می شود.

وی ادامه داد : همچنین سرمایه گذار  بازسازی و نوسازی واگن این طرح، شرکت واگن یدک پیشگام می باشد که اجرای این طرح نیز برای ۷۵ نفر شغل ایجاد می کند.

سرپرست اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان خاطر نشان کرد : با اجرای این پروژه علاوه بر مباحث اشتغال و توسعه صنعتی در منطقه،زمینه برای اجرای پروژه ها و سرمایه گذاری های آتی در زمینه ساخت و تولید قطعات و تجهیزات مرتبط با صنایع ریلی و راه آهن فراهم خواهد گردید.

وی ضمن تشکر از زحمات مهندس ماسوری مدیر کل راه آهن شرق گفت : وجود اداره کل  راه آهن شرق کشور در طبس و ازطرفی پتانسیل های بالای معدنی شهرستان و ضرورت حمل و نقل ریلی بارهای معدنی،امکان سنجی اجرای صنایع جوار ریلی در شهرستان طبس را توجیه پذیر می نماید.

مهندس زارع نیا در پایان ضمن ابراز خرسندی از برداشته شدن گام بلندی در جهت تحقق یکی از محورهای سند توسعه شهرستان و ایجاد کارخانجات جوار ریلی در شهرستان از تلاش ها و پیگیری های مهندس طلائی مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان و نظر مثبت ریاست سازمان صمت خراسان جنوبی و معاونت صنایع و کارشناسان مربوطه سازمان صنعت معدن و تجارت تقدیر و تشکر کرد.

#کارخانجات_جوار_ریلی
#گامی_بلند_در_تحقق_سند_چشم_انداز_توسعه_شهرستان

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا