سردبیر

سردبیر یزدفردا :بحث انتخاب استاندار یکی از بحث هایی که ماهها فعالیت در استان یزد را نیمه تعطیل کرده است .

استاندار سابق یزد از زمان انتشار خبر  طرح عدم به کارگیری بازنشستگان مطرح شد به گونه ای با استان برخورد ،نمود که وی شامل این طرح نمی شود و آگاهان و رسانه ها که از رفتن وی پس از تصویب طرح واقف بودند ، بارها به صورت یادداشت و خبر اطلاع رسانی نموده و حتی پس از تصویب طرح هم عوامل نزدیک به استاندار با تخطئه رسانه ها ،آنها را بازی خورده این و آن معرفی کردند و با تیتر زمانی قمی ماندنی است به فرصت سوزی برای استان گذراندند.

حتی بعضی از رسانه های کشوری نیز با انتشار لیست استانداران بازنسته در این راه به آنان یاری رساندند.

بعضی آگاهان  این فرصت سوزی برای تحمیل گزینه مورد نظر استاندار سابق به یزدی ها دانسته و تا حدودی هم موفق شدند تا یزدی ها فرصت شناسایی و معرفی گزینه اصلح برای استانداری را نداشته باشند و بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنند .

برای این منظور با انتشار خبرهایی که  وزارت کشور تنها گزینه غیر بومی را معرفی خواهد کرد بازهم گزینه های مطرح یزدی را کنار زدند .

و آنطور که منابع مطلع اظهار داشتند، استاندار سابق یزد در جلسه ای که تصمیم گبران حضور داشتند ،  گزینه پیشنهادی خود را معرفی و قول داده بود درصورت موافقت همه من هم بالافاصله پس از توافق شما و معرفی وی استعفاء می دهم تا استان یزد چندین ماه زودتر از بلاتکلیفی رهایی باید .

و خلاصه استاندار محترم سابق استان تا زمان وقت اضافه برمسند استانداری تکیه زد و بعضی از امور مهم استان که قرار بود ایشان انجام دهند به بعد موکول کردند و البته بعضی اموری که  باید با درایت و بعدا  انجام می شد سریع تعیین تکلیف کردند .

نمونه های آن مهدن مس دره زرشک بود که ایشان از پیگیری آن صرف نظر کرده و بخشیدن معدن دی 19 به ثمن بخس به چادرملو از جمله مواردی است که ماندن این چندماهه ایشان به استان خسارت زد !!

سالهای سال یزدی ها باید امثال آقای نوریان چادرملو را تحمل کرده که تنها به استان یزد  به عنوان مالتجاره خود نگاه می کنند و همه را رعایای خود می دانند!!!

به هرحال پس از این فراز و نشیب ها یزد راهی به جز اتحاد ما بین تمام گروهها و تصمیم سازان ندارد و باید با قوت و قدرت جلو زیاده خواهی ها را بگیرد و هرگز با بهانه هایی چون استاندار باید غیربومی باشد موافقت و همراهی نکنند .

همانگونه که اصفهان با استاندار بومی می تواند مدیریت شود، یزد هم قطعا خواهد توانست  !!

آنگونه که از قبل یزدفردا اطلاع رسانی کرده بود ناجی هیج تمایلی برای استاندار شدن در یزد را ندارد و تنها شجاعی آنهم با توافق دو نماینده استان تلاش دارد تا موافقت بقیه نمایندگان و نماینده ولی فقیه را بگیرد .

و انتخاب شجاعی برای استان یزد به هزار و یک دلیل غیرممکن است که اولین دلیل آن داشتن سمت قبلی در اصفهان است که خود هزار دلیل دیگر را مشایعت می کند.

البته اصولگرا بودن وی نیز یکی از آن دلیل های است که قطعا با مدیران سرتا پا اصلاح طلب استان کارآیی را به صفر می رساند .

و اما چند توصیه که با عقل و منطق قابل طرح است.

اگر وزارت کشور قصدش انتخاب استاندار اصولگراست محمد رضا بابایی فردی است که می تواند راهگشا باشد و بارها وی را برای سمت استانداری انتخاب و با بهانه اینکه اصولگرایان او را قبول دارند از لیست خارج کرده، هرچند که وی در زمان دولت سازندگی و اصلاحات آزمایش خود را پس داده و با دولت اصولگرایان نیز خدمت کرده است .

وی در حال حاضر به مدیریت بنیاد صدوق که با هدایت دفتر رهبر معظم انقلاب فعالیت می کند مشغول به فعالیت است و اتفاق نظر برای انتخاب او همیشه بوده است.

اگر وزارت کشور قصد انتخاب اصلاح طلب معتدل  دارد محمد علی طالبی سرپرست فعلی استانداری گزینه ای آماده به کار است  که طی 5سال گذشته توانسته معاونت سیاسی امنیتی استان را به نحو احسنت اداره کند.

او توانسته طی 5 سال تمام استان را در بحران های مختلف هدایت کرده ، چه در دی ماه گذشته  که در بیشتر نقاط کشور صدای اعتراض ها درآمد و چه زمانی که 23 مرتبه آب یزد را به علت عدم مدیریت ارشد دو استان شکسته شد ،یزد کمترین اعتراض ها را به خود دید و اصولگرایان استان و اصلاح طلب ها با کمترین برخورد به فعالیت سیاسی خود پرداخته و حماسه 100درصدی مشارکت در انتخابات را رقم زدند.

علی زینی وند  گزینه غیربومی که بدلایلی از لیست وزارت کشور حذف شده است ولی نمایندگان استان درصورت محقق نشدن گزینه های بومی او را  گزینه خود می دانند ، هرچند که او قبل از این  گزینه مدنظر زمانی قمی در جلسه کذایی بوده است !

و گزینه های دیگر مطرح، که بارها توسط رسانه ها و تصمیم گیران مطرح شده است همچون  عسکری ، حسینی،امید،عظیمی زاده  و دهها یزدی متخصص که در صورت انتخاب ،یزدی ها با جان و دل حمایت و همراهی خواهند کرد.

و در نهایت نیم نگاهی به گزینه منتخب دولت برای استانداری اصفهان می تواند یزدی ها را مصمم تر کند .

، عباس رضایی، استاندار پیشنهادی اصفهان از هیئت وزیران رأی اعتماد گرفت.
دکتر عباس رضائی که با درجه استاد تمامی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است، علاوه بر سال های متمادی ریاست این دانشگاه، پیشتر به عنوان استاندار چهار محال و بختیاری خدمت کرده است.
فرمانداری شهرستان های خوانسار و شهرضا در استان اصفهان و معاونت سیاسی امنیتی استانداری زنجان از دیگر سوابق اجرائی استاندار جدید اصفهان است.

 
 رضایی متولد سال 1335 شهر خوانسار از چهره های اصلاح طلب و شناخته شده اصفهان است که در دولت خاتمی رئيس دانشگاه علوم پزشكي اصفهان در سال های 76 تا 84بود.


وی که امروز به عنوان استاندار اصفهان برگزیده شده در کارنامه سیاسی خود استانداری چهارمحال و بختیاری  در سال 1368 در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی (  به مدت 14 ماه )، معاون سیاسی استانداری زنجان و عضویت در مجمع استانداران کشور و همچنین عضو شورای تدبیر استان را دارد.
     
میزان تحصیلات  phd
گروه آموزشی  ایمنی شناسی پزشکی

علایق پژوهشی  ایمنی باروری و ناباروری-ایمنوتراپی سرطان
گرایش تحقیقاتی  ایمنوتراپی
سوابق اجرايي  

 مدیر گروه ایمنی شناسی, دبیر و عضو برد ایمنولوژی کشور, عضو هیات ممیزه دانشگاه,

نایب ریس انجمن ایمنولوژی و آلرژی کشور,

عضو جامعه علمی علوم آزمایشگاهی کشور, عضو مجمع استانداران کشور, عضو شورای تدبیر استان,

عضو کمیته ارتقای دانشکده دندانپزشکی

و ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سالهای 1376-1384

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا