سرپرست استانداري يزد با گراميداشت 29 آبان سالروز تصويب قانون كار جمهوري اسلامي ايران؛ تلاش و همفكري نمايندگان و تشكل هاي كارگري در حفظ امنيت و آرامش جامعه با توجه به مشكلات پيش رو را ارزشمند و شايسته تقدير دانست.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد,مراسم گراميداشت سالروز تصويب قانون كار جمهوري اسلامي ايران با حضور سرپرست و معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استانداري يزد،رئيس مجمع نمايندگان،سرپرست فرمانداري يزد، جمعي از مسئولان، نمايندگان كارگران و  تشكل هاي كارگري در سالن كنفراس مركز پزشكي هراتي برگزار شد.
سرپرست استانداري يزد در ابتداي اين برنامه فقدان دو تن از خدمتگذاران دلسوز و پرتلاش جامعه كارگري دكتر نوربخش و مهندس تاج الدين را تسليت و با آرزوي شادي روح اين عزيزان بر الگوقرار دادن چهره هاي ماندگار و زمينه سازي براي حضور افرادي كه ادامه دهنده اين مسير باشند تاكيد كرد.
«محمد علي طالبي» اظهار داشت:از معدود نظام هايي هستيم كه قانون و ميثاق مشتركي براي حقوق كار داريم و لازم است هر اقدامي براي زمينه سازي و تقويت اجراي آن با رويكرد حمايت از حقوق جامعه كارگري مورد توجه قرار گيرد.
طالبي افزود: در يزد با وجود شاخص هاي صنعتي و مشكلاتي كه براي جامعه كارگري وجود دارد اما همواره تلاش نمايندگان كارگران و تشكل هاي كارگري در استان بر حفظ امنيت و آرامش جامعه تمركز داشته و با مسئولان در اين زمينه همكاري شايسته تقديري نشان داده اند.
وي يادآور شد: ازآغاز دولت تدبير و اميد سياست و نگاه ما تقويت و رشد تشكل هاي كارگري در استان بوده و برخي اقدامات نيز در اين زمينه محقق شد اما بايد همگرايي و اعتماد بيشتري براي حركت جامعه كارگري به سمت ايجاد تشكل ها و شنيده شدن صداي اين قشر صورت گيرد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري يزد بيان كرد: برخي مشكلات كارگران در استان پيگيري و سهم عمده اي نيز نيازمند حل و فصل در سطح ملي است كه مي توان از ظرفيت نمايندگان استان در مجلس براي سرعت بخشي به اين موضوع بهره مند شد.
طالبي ضمن ابراز خرسندي از تعامل جامعه كارگري و كميسيون كارگري شوراي تامين استان، ديدگاه هاي طرح شده از سوي نمانيدگان تشكلها در اين كميسيون را راه گشا براي ساماندهي مسائل كارگري استان دانست و گفت: اميد است با همبستگي و تلاش همه بخش ها بتوانيم هم چون گذشته بر دشواري ها و مشكلات پيش روي كشور غلبه كنيم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا