در آخرین شب برگزاری یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و دومین نمایشگاه زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی استان یزد، شب شهرستان به میزبانی شهرستان مهریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، شامگاه دیروز بیست و ششم آبان ماه، برنامه شب شهرستان به میزبانی شهرستان مهریز و با حضور فرماندار این شهرستان، مدیرکل و معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد و جمعی دیگر از مسئولان استان و شهرستان در محل دائمی نمایشگاه های استان یزد برگزار شد.

در این مراسم بعد از تلاوت قرآن و سرود جمهوری اسلامی، مسئولین شهرستان به ایراد سخنرانی پرداختند و ضمن خیر مقدم به کلیه بازدیدکنندگان از عموم مردم خواستند تا به شهرستان مهریز سفر و از آثار و اماکن تاریخی این شهرستان بازدید کنند.

"سید مصطفی فاطمی" مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان یزد نیز در این مراسم از صنایع دستی به عنوان «میراث معنوی» و«هویت ملی» نام برد و گفت: صنایع دستی محصول خلاقیت و ابتکار هنرمندان در زمینه های مختلف است.

این مقام مسئول هدف از برگزاری یازدهمین نمایشگاه صنایع دستی را ارائه دستاوردهای مختلف در زمینه صنایع دستی و تقویت خلاقیت و ابتکار هنرمندان در زمینه های هنرهای سنتی ذکر کرد و افزود: صنایع دستی به علت ایجاد اشتغال و سادگی تکنیک می تواند موجب رونق صنعت گردشگری شود.

گفتنی است: اجرای موسیقی سنتی و محلی، شاهنامه خوانی، برگزاری مسابقه و اجرای کار زنده توسط هنرمندان صنایع دستی این شهرستان از دیگر برنامه های شب شهرستان مهریز در آخرین شب برگزاری یازدهمین نمایشگاه صنایع دستی و دومین نمایشگاه زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی استان یزد بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا