فرماندارمیبد در جمع مسئولین و هنرمندان شرکت‌کننده در نمایشگاه صنایع‌دستی استان یزد؛ گفت: ما باید نگاه خلاقانه خود در حوزه صنایع‌دستی را به‌گونه‌ای به نمایش بگذاریم که سخن از فرهنگ و تمدن ما داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، کارگاه آموزشی ویژه شاغلین صنایع‌دستی با حضور مسئولین و هنرمندان شرکت‌کننده در نمایشگاه صنایع‌دستی استان یزد در محل فرمانداری میبد برگزار شد.

فرماندارمیبد در این کارگاه آموزشی، ضمن تشکر از متصدیان برگزاری این کارگاه آموزشی و معرفی شهرستان میبد، گفت: میبد جمعیتی حدود 102 هزار نفر دارد و در 50 کیلومتری مرکز استان قرا گرفته است و چیزی حدود 30 درصد کاشی کشور در میبد تولید می‌شود که دلیل موفقیت آن به پیشینه خوبی برمی‌گردد که میبد درزمینهٔ سفال و سرامیک داشته‌اند.

حسین فلاح افزود: میبد به‌تمام‌معنا یک شهر هنری و مهد پرورش هنرهایی چون زیلو، سفال، سرامیک، کوزه‌گری، مو تابی و کار بافی همراه با ساختاری پایدار در این زمینه‌ها هست.

فلاح در ادامه با اشاره به نگاه متعجب کارشناسان شورای جهانی صنایع‌دستی که اخیراً بازدیدی از شهرستان میبد در ارتباط با ثبت جهانی زیلوی میبد داشتند، نسبت به مردم و نحوه برخورد مردم و دید مردم به صنایع‌دستی و فرهنگی که دارند، گفت: دشمنان ما به‌نوعی ما را مردمی خشن معرفی کرده‌اند که اهل تعامل و فرهنگ نیستیم که این امر تا حدودی نیز به کم‌کاری خودمان برمی‌گردد که باید با تلاش خود ارتباط چهره به چهره و گسترش مراودات در قالب معرفی فرهنگ، هنر و صنعت خود در سطح جهانی داشته باشیم.

فرماندارمیبد با توجه به زیبایی که هنر صنعت‌های ما در گوشه و کنار کشور دارند، تصریح نمود: اگر ما بتوانیم باانگیزه و خلاقیت خود در حوزه صنایع‌دستی، آموزش و بسته‌بندی آن‌ها به صورتی مطلوب کارکنیم، اتفاق خوبی خواهد بود.

"محمدرضا دهقان " معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد نیز در این کارگاه گزارشی از حضور هنرمندان کشوری در نمایشگاه صنایع‌دستی استان یزد ارائه نمود و افزود: استقبال خوبی که مردم از نمایشگاه داشتند و تنوع هنرهای ارائه‌شده جذابیت خوبی را به نمایشگاه داده است.

دهقان با اشاره به اینکه، استان یزد ظرفیت آن را دارد که در سال بیش یک نمایشگاه را برگزار کند، از زحمات متصدیان نمایشگاه که در برگزاری نمایشگاه به صورتی مطلوب باوجود کمبود اعتباراتی که وجود دارد، نقش داشته‌اند و همچنین از فرماندارمیبد و مسئولین هنردوست این شهرستان که شهرمیبد را به‌گونه‌ای در حوزه صنایع به‌عنوان محور معرفی کرده‌اند، قدردانی نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا