فرماندارمیبد در نشستی با صنعتگران کاشی و سرامیک تلاش‌های انجام‌شده جهت پیگیری مشکلات صنعتگران در حوزه حمل‌ونقل را برشمرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، دومین گردهمایی اعضای انجمن کاشی و سرامیک، فعالان اقتصادی و مدیران عامل و کارآفرینان و تولیدکنندگان صنعت کاشی و سرامیک استان در حوزه حمل‌ونقل با حضور"کمال دهقانی" نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی و"حسین فلاح" فرماندارمیبد در هتل کریاس پالاس برگزار شد.

فرماندارمیبد در این گردهمایی، با ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده در خصوص احداث بارانداز و پایانه بار بعد از چهار سال، اظهار داشت: باراندازی که تعریف‌شده، سایتی 50 هکتاری در کنار ایستگاه راه‌آهن که ایستگاه جدیدی با هزینه حدود 40 میلیارد ریال برای آن راه‌اندازی شده است، می‌باشد.

فرماندارمیبد در ادامه احداث این پایانه را که ظرف دو الی 3 ماه آینده اجرایی می‌شود، نوید داد.

وی همچنین با اشاره به مشکلاتی که اخیراً به‌صورت بحران به وجود آمده بود، خاطرنشان کرد: نداشتن علم به مشکلاتی که صنعتگران با آن روبرو هستند، باعث می‌شود که تصور خوب و آرامی را از امور مرتبط با آن‌ها داشته باشیم.

در ابتدای این گردهمایی تعدادی از تولیدکنندگان کاشی و سرامیک مشکلات این صنعت را در حوزه‌های مختلف ازجمله بخش‌نامه پیمان‌سپاری ارزی دولت و کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای را مطرح کردند.

لازم به ذکراست حدود 20 هزار نفر به‌صورت مستقیم در صنعت تولید کاشی و سرامیک در استان مشغول هستند که به‌صورت غیرمستقیم بالغ‌بر صد هزار نفر در این صنعت مشغول هستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا