رویداد فرهنگی گردشگری اناردر استان یزد در قالب جشنواره های گردشگری با محوریت شهرستان تفت و شهر شاهدیه یزد برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، این جشنواره با هدف  توسعه طبیعت گردی و نهادینه ساختن اکوتوریسم، بر پایه طرح یک شهر، یک محصول و معرفی جاذبه های گردشگری و تاریخی استان با تلاش این اداره کل و همکاری فعالین صنعت گردشگری در بخش خصوصی برگزار می شود.

در این جشنواره، انواع انار، خوراکهای سنتی با چاشنی انار، صنایع دستی و نوشیدنی های گیاهی و دیگر محصولات معرفی و به علاقمندان عرضه می گردد . همچنین شاهنامه خوانی از برنامه هایی است که در بخشی از این رویداد برگزار می شود.

گفتنی است سابقه برگزاری این جشنواره در یزد، به سال 85 13بازمی گردد که در سال 1394 به طور قطعی به عنوان یک برند برای یزد و شهرستان تفت مطرح شد و تحت عنوان گردشگری روستایی و طرح بین المللی گردشگری "یک روستا یک محصول " مطرح شد.

امسال جشنواره انار در دو بخش جشنواره ناردونه در اقامتگاهی به همین نام در روستای مبارکه تفت و جشنواره انار در باغ صدری تفت با پیشنهاد صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی از 23 تا 25 آبان ماه اجرا می شود. در شهر شاهدیه نیز جشنواره مهردانه با ارائه محصولات وابسته به انار، گشت و گذار در کوچه باغهای منطقه، برگزاری مسابقه و .... تا 5 آذرماه ادامه خواهد داشت.

شایان ذکر است: از مهترین اهداف برگزاری رویدادهای گردشگری ضمن تنوع بخشی به برنامه های تورهای گردشگری ، افزایش روزهای پر گردشگر استان می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا