امام‌جمعه میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، جنایت‌های آل سعود در یمن را عجیب و آزار دهند خواندند و گفت: امروز دنیا چشم خود را به روی جنایت‌های آل سعود که با پشتیبانی اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها صورت می‌گیرد بسته است.

حضرت آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه غربی‌ها و آمریکایی‌های مستکبر و جنایتکار نگاهشان به پول، درآمد و پیشرفت‌های اقتصادی خودشان است، گفت: برای همین دست مزدورانشان را در منطقه باز گذاشتند تا دنیای اسلام را به آتش بکشند و آن‌ها منفعتش را ببرند.

خطیب جمعه میبد خاطرنشان کردند: این نادان‌هایی که ابزار قدرت استکبار و شیطان شده‌اند زمانی به‌صورت پنهان و امروز آشکار دست در دست اسرائیل گذاشته و تسلیم محض این قلدرهای جهانی شده‌اند و به جان ملت‌های منطقه افتاده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کردند: خیلی عجیب است ایرانی که در برابر تروریسم ایستاده و مشکل تروریست را در سوریه و عراق و دیگر کشورهای منطقه حل کرده است امروز تحت سخت‌ترین تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی و آمریکایی‌هاست و آل سعودی که در یمن در این چند سال صدها ظلم و ستم و جنایت به کودکان و جامعه یمن روا داشته است و اسرائیلی که دارای سلاح اتمی است و سرزمین‌های فلسطینیان را غصب کرده است در سایه و حمایت امریکا هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آنچه مهم است این است که عمق این ستم جهانی را بشناسیم تا هم قدرت مقابله را در خودمان حفظ کنیم.

ایشان بابیان اینکه استکبار و امریکا امروز آمدند تا رمق مقاومت را از جبهه مقاومت و ایران بگیرند تصریح کردند: باید در درون خود متحد باشیم و دشمن و اعمال او را بشناسیم.

امام‌جمعه میبد با اشاره به کج‌فهمی‌های بعضی‌ها گفت: گاهی بعضی‌ها نمی‌فهمند یا خود را به نادانی می‌زنند یا نجات خودشان را در این می‌بینند که آن‌ها برایشان لبخندی بزنند که این قطعاً غلط است و نباید در مسئولین، جامعه و جناح‌های ما همچنین رفتارهایی دیده شود.

آیت‌الله اعرافی افزود: باید به اسلام و انقلاب برگردیم و بر مقاومت در برابر دشمن تأکید کنیم و بدانیم که با مقاومت و ایستادگی به فضل خدا بر همه این دشمنان پیروز خواهیم شد.

قدردانی از عزاداران و برپاکنندگان مراسم عزاداری در محرم و اربعین

امام‌جمعه میبد در بخش دیگر از بیانات خود از همه‌کسانی که در ایام محرم و اربعین حسینی برای اقامه عزای درست، سالم و گره‌گشا و فرهنگ‌ساز تلاش کردند قدردانی کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: طبعاً در ماه ربیع هم جشن‌ها و مناسبت‌های خوبی وجود دارد که جشن و شادی درست هم برای جامعه لازم است بنابراین حتماً مساجد، هیئت‌ها و دستگاه‌های فرهنگی باید به مقوله جشن‌های دینی و انقلابی هم توجه کنند.

در کنار احیاء وقف باید وقفیات جدید شکل بگیرد

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با گرامی داشت هفته وقف گفت: مقوله وقف مقوله‌ای بسیار مهم و از ارزش‌های بزرگی است که در اسلام مورد تأکید قرارگرفته است.

ایشان بابیان اینکه حضرت امیرالمؤمنین (ع) با تلاش خود چاه حفر و املاکی را آباد کردند و همه آن را وقف کرد افزود: خوشبختانه فرهنگ وقف در جامعه ما، استان و شهرستان ما فرهنگ ریشه‌دار و تاریخی است و با وقف بسیاری از مشکلات جامعه هم حل می‌شده است.

خطیب جمعه میبد با اشاره به آمار زیاد وقف‌های احیاء نشده در سطح کشور گفت: مردم باید به وقف حساس باشند و بدانند که مال وقف تا قیامت در وقف است و باید احیاء شود.

امام‌جمعه میبد بابیان اینکه در دوره رضاخان به دنبال نابودی وقف بودند گفت: علاوه بر بازگشت وقفیات گذشته باید جریان وقف‌های جدید هم راه بیافتد.

آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کردند: باید بخشی از وقف هم به سمت علم و تحقیق، آموزش‌وپرورش، دانشگاه و حوزه‌های علمیه بیاید.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: مراکز علمی ما باید با کمک‌های مردمی، وجوهات شرعی و موقوفات اداره شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مردم در پرداخت اجاره موقوفات باید احتیاط کنند و حق وقف را به‌درستی ادا کنند.

از هر اقدامی که وحدت و همگرایی امت اسلام را خدشه‌دار می‌کند باید پرهیز کرد

ایشان با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت گفت: امروز ما و جهان اسلام به وحدت مذاهب اسلامی نیازمندیم و از هر اقدامی که وحدت و همگرایی امت اسلام را خدشه‌دار می‌کند باید پرهیز کرد.

خطیب جمعه میبد افزود: ما به اصول و مبانی مذهبمان با تمام وجود اعتقادداریم و در تبیین و اشاعه آن‌هم هیچ تقیه‌ای نمی‌کنیم اما واقعاً باید جلوی جریانات تندرو افراطی که در شیعه و سنی هستند و بخصوص در مقابل جریان افراطی وهابی باید امت اسلام بایستند.

امام‌جمعه میبد بابیان اینکه هفته وحدت پیام بزرگ تمدنی برای امت اسلام دارد گفت: امروز امت اسلام در اختلافات قرارگرفته است که دشمنان به آن دامن می‌زنند و آن‌ها را به سمت درگیری و اختلاف تحریک می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، برچیده شدن صبغه مذاهب اسلامی را خلاف اصول دانست و خاطرنشان کردند: امروز جریانی در امت اسلام با کمک مستکبران عالم فعال است که ویژگی‌های مذاهب را از آن‌ها بگیرد.

آیت‌الله اعرافی، هفته بسیج را هم گرامی داشتند و بابیان اینکه در این شرایط حساس در همه شئون نیازمند بسیج هستیم گفت: در این شرایطی که دشمنان برای ما به وجود آورده‌اند نیاز به روح جهاد و مقاومت و بسیج داریم.

امام‌جمعه میبد افزود: در برابر توطئه‌های سنگین دشمن، باروحیه بسیجی و مقاومت می‌توانیم بایستیم و بر مشکلات فائق بیاییم.

هر کس در روز باید حداقل یک ساعت مطالعه داشته باشد

مدیر حوزه‌های علمیه کشور هفته کتاب و کتاب‌خوانی را هم گرامی داشتند و با تأکید بر توسعه فرهنگ مطالعه درست و کتاب‌خوانی صحیح گفت: فرزندان ما باید در روز وقتی را برای مطالعه و افزایش آگاهی‌های خودشان اختصاص دهند.

ایشان انتخاب کتاب در مطالعه را بسیار مهم دانست و افزود: باید از طریق مشاوران خوب کتاب خوب انتخاب و مطالعه را عمق داد و همه اهل مطالعه بود.

امام‌جمعه میبد با تأکید بر اینکه هیچ‌کس نباید در روز کمتر از یک ساعت مطالعه داشته باشد، افزود: این مطالعه می‌تواند در حوزه‌های علمی دانشی و فنی تا فرهنگی و اجتماعی و اخلاقی باشد.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه بالا رفتن سطح فکری جامعه بسیاری از مشکلات را حل می‌کند گفت: مطالعه درست، انتخاب کتاب و مراکز مطالعه باید در هفته کتاب به آن‌ها توجه کرد.

خطیب جمعه میبد با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه احیاء زیلو گفت: صنایع‌دستی و فرهنگی نقش مهمی در اقتصاد و فرهنگ جامعه دارد و کشور ما مهد صنایع‌دستی خوب و آمیخته بافرهنگ بومی و دینی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: زیلو یکی از نمادهای فرهنگی است که هم می‌تواند اشتغال ایجاد کند، صادرات داشته باشد و هم جنبه‌های فرهنگی که در آن تجلی پیداکرده است صیانت شود.

ایشان خاطرنشان کردند: ما باید صنایعی مثل زیلو را از تولید، طراحی، آموزش، بسته‌بندی، صادرات و حمایت از کسانی که در این قلمرو فعالیت دارند را موردحمایت و توجه قرار دهیم.

کاهش تصادفات باوجود افزایش وسایل نقلیه، مرهون تلاش نیروی انتظامی و فرهنگ مردم است

امام‌جمعه میبد در بخشی دیگر از بیانات خود با اشاره به کاهش تصادفات گفت: در سال 84، 28 هزار نفر تلفات جانی داشتیم که این رقم در سال 96 به نصف کاهش پیداکرده است درحالی‌که وسایل نقلیه تقریباً 3 برابر شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: مقوله تصادف و خسارت‌های مالی و جانی باید با توجه و رعایت قوانین مهم شمرده شود.

ایشان عدم رعایت حق تقدم، بی‌توجهی در هنگام رانندگی و عدم رعایت ضوابط قانون را موجب تصادفات برشمرد.

منبع: میبد آدینه

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا