برای پیشگیری از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ، تهیه دان و سایر نهاده های مورد نیاز برای مرغداری ها باید از مراکز مجاز و معتبر صورت گیرد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد : دکتر علی اکبر حدادزاده با تأکید بر قدرت انتشار بالا و توانمندی عامل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و توانایی ایجاد خسارت سنگین به صنعت مرغداری ، آنان را به رعایت ضوابط بهداشتی و امنیت زیستی توصیه نمود .

حدادزاده با بیان آنکه اندکی بی توجهی از سوی مرغداران ، زمینه را برای ورود ویروس به واحد پرورش فراهم می کند ؛ از آن ها خواست اقلام مورد نیاز مرغداری را از مراکز معتبر تهیه ، و در مکان مناسب و غیرقابل دسترس برای سایر پرندگان آزاد پرواز نگهداری کنند .

وی ضدعفونی واحدهای مرغداری ، علی الخصوص بعد از وزش باد و گرد وخاک که در هوای سرد پاییز عاملی برای جابه جایی ویروس های بیماری زا می باشد ،  ضدعفونی کفش یا چکمه در ماده ضدعفونی کننده و تعویض لباس قبل از ورود به هر سالن مرغداری را از نکات مهم دیگر برای پیشگیری از درگیری واحدهای مرغداری به این بیماری برشمرد .

این مقام مسئول در پایان از مردم خواست : از خرید مرغ بومی که سلامت آن تأیید نشده است ؛ خودداری نموده و با آگاه نمودن ادارات دامپزشکی از مراکز فروش غیرمجاز ، این نهاد را در اعتلای سلامت جامعه و حفظ سرمایه طیور استان یاری نمایند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا