معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از برگزاری یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و دومین نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی در این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، "محمدرضا دهقان مهرجردی" ضمن اعلام این خبر افزود: این نمایشگاه در راستای معرفی تولیدات صنایع دستی و فراهم کردن بستر مناسب به منظور ارائه محصولات متنوع برای همه اقشار جامعه بیست و دوم لغایت بیست و ششم آبان ماه سالجاری در محل دائمی نمایشگاه ‌های استان یزد برگزار خواهد شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با بیان اینکه قرار است در این نمایشگاه به صورت تخصصی به معرفی زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی پرداخته شود گفت: از همه استان‌ها برای شرکت در این نمایشگاه دعوت شده تا بتوانند علاوه بر معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی شاخص و بومی خود، با حضور در بخش تخصصی به معرفی محصولات خود در این حوزه نیز بپردازند.

دهقان مهرجردی تصریح کرد: برای هر استان به ازای سهمیه، دو غرفه رایگان به همراه اسکان برای بخش بازرگانی و تخصصی در نظر گرفته شده و همچنین برای هر شهر و روستای ملی و جهانی در حوزه صنایع دستی، غرفه و اسکان رایگان تدارک دیده شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد درباره جزئیات یازدهمین نمایشگاه صنایع دستی استان و همچنین برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی در کنار این نمایشگاه توضیحاتی داد و گفت: با توجه به ثبت ملی شهرستان میبد به عنوان شهر زیلو واقدامات انجام شده در راستای ثبت جهانی این هنرصنعت و حضور ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی در استان به همین منظور، قرار شد امسال نیز دومین نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی در کنار  یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه کلیه محصولات صنایع دستی با تخفیف ویژه عرضه خواهد شد، گفت: برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی فرصت خوب و  مناسبی برای معرفی تولیدات صنایع دستی می باشد و میتواند بستر مناسبی به منظور ارائه محصولات متنوع برای همه اقشار جامعه فراهم کند.

گفتنی است: یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و دومین نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی در استان یزد از 22 لغایت 26 آبان ماه سالجاری در محل دائمی نمایشگاه‌های استان یزد از ساعت 16 الی 21:30 برگزار خواهد شد و پذیرای علاقمندان به هنر صنایع دستی و نیز عموم مردم می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا