سفر رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور به شهرستان طبس

ابراهیم صالحی‌عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در بدو ورود به شهرستان طبس با حضور در گلزار مطهر شهدای طبس با ارمان امام و شهدا تجدید بیعت و  سپس به زیارت حضرت حسین بن موسی الکاظم شرف یاب شد.

وی را سید مهدی طلائی مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، محمد رضا امیر حسنخانی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین شهرستان همراهی می کنند.

در ادامه از آموزشکده فنی و حرفه ای دختران طبس و سپس در نهاد امام جمعه شهرستان  با حجت الاسلام محمدی امام جمعه طبس دیدار کرد.

همچنین دکتر  صالحی‌عمران رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای کشور  در نشستی که با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، نماینده مردم  درمجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه فنی حرفه ای استان در دانشگاه فنی و حرفه ای پسران امام علی (ع) طبس به منظور طرح و بررسی نیازهای شهرستان در حوزه دانشگاه فنی و حرفه ای تشکیل گردید شرکت کرد.

سید مهدی طلائی مقدم : آموزش فنی و حرفه ای یکی از بهترین آموزش ها برای تربیت نیروی انسانی متخصص و اجرایی است / اولویت ما در بحث آموزش دانشگاه فنی و حرفه ای است/ در شهرستان طبس با توجه به محور های سند چشم انداز توسعه شهرستان در افق 1404 به رشته های مرتبط با گردشگری، رشته های مرتبط با پرستاری، درمانی و پزشکی و رشته های تربیت تکنسین و نیروی متخصص برای صنایع جوار ریلی و صنایع فرآوری معادن نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار یزد فردا درطبس؛ سید مهدی طلائی مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان در جلسه بررسی مسائل و مشکلات دانشگاه فنی و حرفه ای طبس با حضور ابراهیم صالحی‌عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، محمد رضا امیر حسنخانی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و محمود نخعی ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای استان با اشاره  ظرفیت های و پتاسیل های شهرستان طبس و محور های سند چشم اندار توسعه شهرستان گفت :
در سند چشم انداز توسعه شهرستان در افق 1404 بایست شهرستان طبس قطب صنعت زغال سنگ کشور، دارای کارخانجات و صنایع جوار ریلی، قطب گردشگری شرق و مرکز کشور، دارای مراکز آموزش عالی تخصصی با محوریت پژوهش معادن، لوکوموتیو، گردشگری، کشاورزی، جوار معدنی و جوار ریلی باشد و لازمه این مهم تربیت نیروی انسانی متخصص و پرورش منابع انسانی کارآمد است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گفت : در شهرستان طبس برای حفظ وضع موجود و رسیدن به محورهای سند چشم انداز توسعه نیاز به منابع انسانی داریم و در گستره وسیعی از انواع آموزش‌ها، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و یا آموزش‌های مهارتی به دلیل ابعاد کاربردی و عملی بودنشان در ایجاد، تقویت و رشد قابلیتهای انسانی از بهترین آموزش ها و تربیت نیروی انسانی متخصص و اجرایی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما در کشور پیوند بین دانشگاه و صنعت، دانشگاه و خدمات، دانشگاه و کشاورزی است خاطر نشان کرد : دانشگاه فنی و حرفه ای در این گونه مسائل به طور جد فعالیت میکند به همین دلیل اولویت خود را در بحث آموزشی به دانشگاه فنی و حرفه ای اختصاص دادیم.

سید مهدی طلائی مقدم  با اشاره به اینکه بعضی از رشته در شهرستان ها عام  و همه گیر هستند و در مقابل بعضی رشته ها بایست  جانمایی و  آمایش شوند گفت : در شهرستان طبس با توجه به محور های سند چشم انداز توسعه شهرستان در افق 1404 به رشته های مرتبط با گردشگری، رشته های مرتبط با پرستاری، درمانی و پزشکی و رشته های تربیت تکنسین و نیروی متخصص برای صنایع جوار ریلی و صنایع فرآوری معادن نیاز داریم.

وی در پایان به بیان مشکلات دانشگاه فنی و حرفه ای شهرستان پرداخت و گفت : در دانشگاه فنی حرفه ای طبس در بحث تأمین نیروی انسانی، تجهیزات سلف سرویس دانشگاه، تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه ها، جذب هیأت علمی و مجوز رسمی آموزشکده دختران با مشکلاتی روبرو هستیم که امیدواریم با سفر دکتر صالحی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور به شهرستان و در جریان قرار گرفتن ایشان از نزدیک با این مسائل و قول هایی که داده شد این مشکلات مرتفع شود.

 

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور : با شناسایی، مطالعه و نیازسنجی دقیق، رشته های مورد نیاز مبتنی بر پتانسیل های شهرستان طبس راه اندازی خواهد شد.

ابراهیم صالحی‌عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در حین بازدید از امکانات دانشگاه فنی و حرفه ای طبس  با ابراز خرسندی از حضور در شهرستان طبس گفت :آموزش های فنی حرفه ای و رشته های مرتبط با این آموزش ها قطعا بایست مبتنی بر نیاز و تقاضای نیروی کار آن استان و شهرستان باشد و توسعه آن نیازمند مطالعه است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت : فضاها خوبی در دانشگاه فنی و حرفه ای دختران و پسران طبس وجود دارد ولی آزمایشگاه ها و کارگاه های آن نیاز به تجهیز، ارتقا و بهسازی دارد.
دکتر صالحی با اشاره به اینکه بعضی از رشته در شهرستان ها عام و همه گیر هستند و هر شهر و جامعه ای به آن نیاز دارد گفت : انشالله با شناسایی، مطالعه و نیازسنجی دقیق، رشته های مورد نیاز مبتنی بر پتانسیل های شهرستان نیز راه اندازی خواهد شد و گزارشی را از ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای استان درخواست کردیم برای اینکه بتوانیم برنامه ارتقای آموزش مهارتی دانشگاه فنی و حرفه ای شهرستان را مصوب کنیم.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا