معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار يزد تلاش مضاعف براي ساماندهي قيمت ها در مسير تعادل بخشي به عرضه و تقاضا در بازار را از اعضاي كارگروه تنظيم بازار استان خواستار و پيگيري ها ملي انجام شده در اين زمينه را تشريح كرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد،معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار يزد در كارگروه تنظيم بازار استان بر امتداد شناسايي دقيق وضعيت بازار،نظارت بر قيمت ها و بررسي كارشناسي با هدف تعادل بخشي به عرضه و تقاضا تاكيد كرد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار يزدگفت: فعاليت هاي مستمر و متنوعي از سوي اعضاي كارگروه ستاد تنظيم بازار صورت گرفته است اما با توجه به حجم مشكلات در حوزه هاي اقتصادي انتظار مي رود تمام توان استان در اين زمينه فعال شود.
«علي زيني وند» افزود: براي اثرگذاري مثبت بر كنترل قيمت مواد غذايي از جمله لبنيات،گوشت ،نان و ساير اقلام مصرفي لازم است با توجه به واقعيت ها، اعلام نظر از سوي كميته هاي تخصصي و  تقويت تعامل بين توليدكنندگان در سطوح مختلف به سمت قيمت گذاري ملايم تر در بازه زماني قابل قبول حركت كرد.
زيني وند بيان كرد:قيمت گذاري در بازار فعلي براي مديريت شرايط اضطراري صورت مي گيرد و براي قيمت ها دوره زماني مشخص در نظر گرفته شده و اميد است با بهبود شرايط قميت هاي مناسب تري را نيز شاهد باشيم.
وي اظهار داشت:زمينه سازي براي تامين بخشي از گوشت منجمد  مورد نياز واحدهاي دانشگاهي و برنامه هاي مربوط به اربعين حسيني نيز مورد توجه قرار گرفته است اما اولويت تامين نياز عموم مردم از طريق شركت هاي تعاوني و فروشگاه هاي زنجيره اي معتبر است.
معاون استاندار يزد خاطرنشان كرد: پيش بيني هاي لازم براي تامين ميوه شب عيد نيز آغاز شود و تا پايان آبان ماه ميزان نياز نسبت به محصولات مختلف جمع بندي و در مسير عملياتي شدن قرار گيرد.
زيني وند افزود:براي تامين نياز لاستيك استان نيز اقدامات موثري تا كنون در سطح استاني و ملي پيگيري و به نتيجه رسيده است و اقدامات لازم نيز براي واردات و توزيع موارد احتكار شده در حال انجام است و هر چند اولويت با ناوگان برون شهري مي باشد اما برنامه ريزي هايي نيز براي واحدهاي صنعتي و معدني نيازمند توجه است.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار يزد در پايان گفت:واردات دام زنده نيز به استان با نظارت دستگاه هاي اجرايي و بررسي دقيق سلامت دام انجام شود زيرا هر گونه سهل انگاري سلامت جامعه و مردم را به خطر مي اندازد.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا